Alla inlägg den 9 juli 2017

Av Sirpa - 9 juli 2017 10:29

Igår när jag åkte ifrån min dotter så satt jag där i bilen och tänkte slå en signal till min syster.

Det har nu gått över två månader sedan hon gick bort, men i min hjärna lever hon ännu.
Jag ser bilden för mig där hon sitter i sin fåtölj i lägenheten på Resmilan.
Stundtals sovande och i vaket tillstånd ständigt blossande på sin cigarett.

Nu är det inte så....
Lägenheten är tömd på hennes tillhörigheter, urstädad av hennes barn och x sambo.
Där bor någon annan nu...

Jag får liksom inte inte det i mitt huvud att min syster inte längre finns bland oss
Hjärnan tillåter inte det....

Den 27/6 var urnsättningen av henne
Jag valde att inte vara där
Kände att mitt farväl var vid begravningen

Det går inte längre att ringa till min syster....

Jag saknar henne så

Hoppas och ber att hon har det bra i himlen hos vår far
Att hon slipper lida.
Utan ångest och sjukdom

Av Sirpa - 9 juli 2017 04:41

Fredagens planerade besök på finbilscruisingen under Västerås Summer Meet, byttes raskt till något helt annat.

Vi fick till oss min sambos exhustrus hund och då blev allt annorlunda i tillvaron.

Vi valde att åka ut till husvagnen och hade där en dag i solen med många bad.
Ett av baden med vovve också.

Jag var en hel del i solen och det var ju tur, för dagen efter följdes av regn i stort sett hela dagen.
Det behövs ju också i naturen såklart.
Planerna ändrades igen och jag valde att ta ett besök hos min äldsta dotter med familj, i Eskilstuna
Åkte iväg efter frukost och disk.Hade självklart tagit min simtur i Hjälmaren först, direkt på morgonen efter en lång natts sömn.

Stannade hos dem i några timmar.
Blev bjuden på god mat och tårta till kaffet.

For åter till husvagnen och två trötta grabbar som sovit en hel del, varit ute och gått och hängt i husvagnen då det regnat mest hela tiden.
Vi tog en kort promenad med vovve och jag badade trots regnet.
Varmt och skönt i vattnet.

Hängde förtält och kom fram till att Söndagen skulle bli annorlunda mot vad vi planerat också
Vi skulle ha hälsat på sambons föräldrar då pappan fyllde år i Fredags
Han låg på sjukhus efter andnöd så detta besök blev inställt.

På kvällen gick vi en skön långpromenad med vovve i skogen och på stranden
Det var äntligen uppehåll

Sedan häng i förtältet till ljudet av hundar överallt då det är nåt evenemang med småhundar som det verkar i helgen
Grannar bakom oss festade och levde om till sent.

Hoppas på något bättre väder Söndag
En vecka kvar av semestern

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards