Alla inlägg den 17 juli 2017

Av Sirpa - 17 juli 2017 20:14

Idag blev det mycket gång för mig.

Först gick jag till jobbet ca 4 km redan 3.15 imorse.
Sedan när jag slutade för dagen vid 13.30 tiden så kände jag att det vore skönt att gå nere vid vattnet.
Så det fick bli raka spåret ner till Ö Mälarstrand från Hälla.
Vidare längs stranden och småbåtshamnen till Kokpunkten.
Där var det bygge så jag fick lov att gå runt kvarteret och gick längs Björnövägen och vidare Röda torget.
Ut på Ringvägen och hem.

Den vändan gav 6.5 km.

Allt detta i uniformsbyxorna som är svarta.
Vit skjorta och min ryggsäck med.

Något svettig och trött när jag kom hem.
Hopp i duschen och mat i magen.
När sambon kom från jobbet och gymet så tog han en dusch.
Sedan fick vi lov att köra hyrbilen åter till Avis på Centralen.
Därifrån gick vi hem och det blev en dryg kilometer.

Alltså ca 11.5 km i benen idag i ren gång.
Känns bra :)

Av Sirpa - 17 juli 2017 09:18

Kände igår kväll att det säkert blir svårt att somna tidigt, då vi är vana att vara uppe länge om kvällarna, under semestern.

Det gick hur bra som helst :)
Somnade vid 21 tiden och gick sedan upp 2.45 imorse för att ta mig till jobbet till fots.

Fixade kaffe i min thermos och drack en slurk innan jag klädde min i uniformen.

Gick iväg hemifrån redan 3.15 för att inte behöva stressa.
Lite småkylig morgon då det regnade igår och inatt.
Hade bara kortärmad skjorta men det funkade fint.

4.5 km senare var jag på jobbet och påbörjade mitt arbete.
Fram med bussnycklar, loggade in mig i systemet så det syntes hos Trafikledningen att jag var på plats.
Starta bussen och plockade med allt som måste göras.
Säkerhetskontroll och genomgång invändigt.
Plockade skräp som vanligt.

Körde till Resecentrum och hade där 15 min rast innan start.
Schemat så tajt räknat att detta var enda lösningen.
Fick mycket folk på
När jag lämnade Enköping hade jag 30 personer

Kändes riktigt bra att börja jobba igen.
Gillar ju det jag gör.
Lugn trafik och vacker morgon.
Molnigt och lagom varmt.
Folk sov och snarkade mest hela vägen.

Sitter nu på rast och skall snart lösa av min käresta så han får sin rast

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards