Direktlänk till inlägg 22 juli 2017

Lugnet i vagnen

Av Sirpa - 22 juli 2017 20:59

Redan vid 18 tiden sökte jag mig in i husvagnens lugna och behagliga värld.
Härinne hör jag allt som sker och lever om utanför och det känns bara tryggt.

Grannarna på vänster sida har dragit iväg på semester, så deras vagn och tält är borta.

De på vår höger sida kom idag till sitt säsongsboende och vi bytte några ord.
Kände doften av underbart grillat från deras håll under kvällen.

Själv gjorde jag mig en fräsch sallad med keso som bas.Köpte Västeråsgurka som jag tycker smakar gott.

Det har varit så oerhört varmt under eftermiddagen att någon annan mat inte var tänkbar för mig.

Har fortfarande problem med min syn.
Vill så gärna lösa korsord men jag ser inte.
Blir så jobbigt att focusera maximalt för att se den lilla texten.
Vänstra handen domnar av stundtals och huvudet är tungt.Tog en dos tabletter till för att komma bort från huvudvärken

Känns bra att bara vila.
Fällde ner alla rullgardiner och stängde förtältet för nån timme sedan.
Trivs här med möjligheten att bara kunna somna när det känns som sömntåget kommer tuffande

Min sambo har det bra hemma med yngsta sonen.
De behövde detta.
Imorgon flyger sonen till Irland.
Första ensamma utlandsresan.

Saknar min käresta...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards