Direktlänk till inlägg 24 juli 2017

Energibyggande helg

Av Sirpa - 24 juli 2017 07:09

Denna helg har verkligen givit mig ny energi och framtidshopp.
Egentiden vid husvagnen som inte ens var ett helt dygn, innan vi slöt samman igen, min käresta och jag, gav mig tid att tänka, känna och liksom komma ikapp verkligheten.

Vårt liv har verkligen inte varit någon dans på rosor och det har tagit sådana mängder av vår energi.
Energi och kraft som vi egentligen borde fått ha till att bygga vårt gemensamma liv.
Den energin har allt annat fått istället.

Bit för bit har vi pusslat på allt som krävt vår kraft.
Strulet på jobbet, min systers bortgång, mycket sjukdom i släkten och givetvis alla förändringar för nära och kära i samband med separation och förändringar i livet.
Listan var lång på individer som ständigt behövde vår kraft och tid.
Mycket kvarstår ännu men vi börjar lära oss att hantera allt som sker.
Allt hänger inte på våra axlar.
Eget ansvar hos individer har blivit mera naturligt inslag.

Framförallt det sistnämnda är en viktig bit.
Fågelungar måste prova sina egna vingar till sist och inte bara vänta på färdigserverat.

Åter till helgen...
Båda fick vi nytta av egentiden.
Min kära kunde vara med sin yngsta son som for ut i världen, för att ta in livet därute.
Nya möten och intryck kommer att lyfta honom som person.
Sådant är jättenyttigt.

Sol och bad samt träning gjorde sitt till att jag mådde toppen under söndagen.
Lördagens migränattack var en varningsklocka.
Arbetsveckan som gått hade varit i stressigaste laget och det gjorde min kropp klart för mig igenom att sänka mig lördag eftermiddag/kväll.

Söndag morgon vaknade jag tidigt.
Tog min kaffekopp i sängen och sedan var det dags för dagens första bad.
Himmelskt skönt med tystnaden och stillheten överallt.
Som bomull för min själ.

Kroppen fick sitt när min käresta lämnade hemmet och styrde mot husvagnen.
Sonen var då körd till Arlandabussen för vidare färd mot Irland.

Då klev jag i träningskläderna och gick/joggade honom i möte.
Gillar omgivningarna där vid Herrfallet.
Fina stugor och mindre gårdar.
Hann få 4.5 km i benen innan min älskling kom körande.
Väl vid husvagnen var det dags för nästa bad.

Dagen flöt på och saker blev ordnade så det hamnade på rätt köl.

Tömde toalett, packade ihop och åkte hemåt mot seneftermiddagen.
Grannen bredvid på andra sidan tog sin vagn och for på semester.
Nu är det tomt på båda sidor om oss i några veckor.

Vi stannade till och köpte oss lite mat vid CircleK utanför Hallsta.
Var hungriga då vi satt i köer ett tag på E18.
Hade tänkt äta hemma men vi orkade inte vänta så länge.

Kom hem trötta och svettiga.
Packade upp och satt sedan och degade vid tvn och pratade om helgen och framtiden tills vi lade oss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards