Alla inlägg den 12 augusti 2017

Av Sirpa - 12 augusti 2017 08:25

För mig är den allra bästa terapin och årerhämtningen i sin fulla blom, när jag kan vara själv vid husvagnen, träffa mina nära och kära samt veta att min älskade snart kommer till mig när han jobbat klart.

Precis som det varit de senaste dagarna.

Extra bonus denna gång är att Ville katt är med mig här.
Självklart lite mera avancerat då han väldigt gärna ger sig ut i frihet om han får chansen, den lilla utbrytarkungen.

Sambon och jag tog oss tiden att köpa en underkappa till husvagnen innan han körde mig hit, tidigare i veckan.
Fick bli en billigare variant från Biltema.
Den satte jag på plats efter första natten, då jag först vilat ut.
Lite bökigt och krångligt, men det gick och Ville kan vistas fritt i både husvahn och förtält.
Han undersökte eventuella flyktvägar genast och gav sedan upp.

Senare samma dag kom min äldsta dotter och barnbarnet ut till mig.
Så härligt!
Jag smittade ju inte längre och de skulle redan kommit till helgen men jag var ju dålig redan då så vi avblåste det.

Nu kom de och vi boade in oss i husvagnen.
Vädret var sådär under torsdagen så det blev lite lekpark, vila, lite bad, grillat och lek i förtältet.
Lillkillen älskar mormors husvagn.

Han och Ville katt är kompisar.
Hemma finns ju inte möjlighet att ha pälsdjur då hans far är allergiker.

När kvällen kom var jag så grymt trött men lycklig över att ha dem här.
Fick meddelande hemifrån att nu är sambon förkyld också.
Han hade hostat, nyst och snörvlat hela eftermiddagen.
Konstigt vore ju om han hade klarat sig, så utsatta som vi ständigt är.
Han jobbade Fredagen ändå fast han mådde pyton.
Dessutom hade trafikledningen tjatat öronen av honom, att han skulle jobba extra hela helgen, trots att han var sjuk.

Herregud så det blivit!
Vi har inget som helst människovärde längre som bussförare.
Bara köra köra, oavsett hur vi mår.
Vart är all trafiksäkerhetstänk dessutom??

Jag blir ledsen och arg när det blivit såhär.

Han sade givetvis nej och det är jag tacksam för.
Vem sjutton tackar den dagen något händer när vi jobbar sjuka och avtrubbade.

Han blev kvar hemma efter jobbet fast han skulle kommit hit till mig.
Han orkade inget annat än vila.
Somnade utmattad på soffan på eftermiddagen hade han gjort.

Min dotter och lillkillen åkte hem igår eftermiddag.
Vi fick en solig och varm dag först.
Dottern bjöd på lunch i restaurangen här så vi inte behövde laga mat.
Jättegott!
Köttfärspaj med grönt och vitlöksås.
Mycket mat och vällagat

När de åkt så plockade jag undan och drog mig sedan in i husvagnen och bara vilade resten av eftermiddagen och kvällen.

Fick dessutom ett besked igår som jag väntat så länge på ....
Jag går inte närmare in på det än så.
Det beskedet gjorde mig oerhört lättad och glad iallafall.
Så efterlängtat :)

Såg på tv.
Åt godis och drack kaffe.
Funderade över livet i sin helhet.
Känns skönt att må bättre fast jag ännu inte är frisk.
Avskyr detta när hälsan sviker och livet liksom stannar upp.
Det blir en ekonomisk förlust och framförallt går fysiken ner i botten.
Jag hade ju kommit igång med försiktig träning så bra.

Sedan finns ju inte tiden att vara sjuk då livet ändå ramlar på med alla förehavanden.

Fick telefonsamtal från familjejuristen att sammanställningen av min systers bouppteckning var klar och den kommer per post så jag kan läsa igenom och godkänna eller ändra om något inte stämmer.

Hoppas nu att Postnord inte slarvar bort pappren.
Den oron finns ju alltid då vi redan drabbades så hårt av deras slarv.
Det är en annan historia som jag inte går in på närmare heller... för privat.

Natten som gått var jobbig.
Hade svårt att somna.
Ont i huvudet och mådde lite illa.
Somnade efter midnatt och vaknade när solen gick upp.
Lyckades somna om och vaknade hyfsat utvilad ändå.

Förkylningen har efterdyningar kvar men den räknar jag som överstökad för denna gång.
Krafterna återkommer vartefter men jag gör inget extra för att ge kroppen en chans till återhämtning.

Husvagnen är en bra plats att vila vid....
Finns ju inget jag direkt kan göra här som är jobbigt.
Hemma finns det alltid jobb att utföra och det ligger på som stress om jag är sjuk.

Nu skall jag gå ner till vattnet.
Blir ett dopp då jag vet att vattnet är skönt.
Behöver det efter en svettig natt fylld av framtidsdrömmar och tankar.
Hjärnan har storstädat...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards