Direktlänk till inlägg 16 augusti 2017

Ledig dag...

Av Sirpa - 16 augusti 2017 21:35

Idag kändes det grymt skönt att vara ledig.
Enda lediga dagen denna vecka, då jag har arbetshelg framför mig.

Har hunnit med jättemycket tycker jag.
Sova ut, tvätta, träna, laga till riktigt god och energigivande mat åt älskade sambon,
gått igenom sammanställning och annat för bouppteckningen efter min syster.
Städat hemma, även balkongen.
Vilat, tittat på tv om bla en av de kvinnor jag beundrat mycket .... Lady Diana

Hann umgås några timmar med min älskade sambo innan han åkte och jobbade.
Guldkantad tid för oss då vi jobbar så knäppa tider att vi vissa dagar inte ses alls.
Vi tränade samtidigt på gymet och det kändes peppande.

Jag har satt igång, efter dagar av fundering, med måltidsersättningar.
Nu skall jag ner i vikt, allt det jag vill och komma i god träningsform igen
Mår rent ut sagt skit av att inte kunna må bra, inte kunna ha de kläder jag vill och träningen saknar jag så grymt mycket.

För att jag verkligen skall komma igång och genomföra något sådant, så krävs enorm diciplin.
Har nu levt på Naturdiet och Nutrilett i två dygn och det går över förväntan.

Känns bra.
Svullnaden och irritationen över magen börjar lägga sig och jag har inte ont.
Det kör inte runt i tarmarna och jag njuter så av att slippa känslan av att vara proppmätt och däst fast jag knappt ätit något.

Nu tar jag fyra portioner per dygn av antingen dryck gjord av pulver och vatten eller färdiga portioner.
Soppa till middag och en bar till lunch.

Dricker mineralvatten och kaffe.

Dessa kommer jag att använda mig av, sålänge det behövs.
Tack vare dessa vet jag att kroppen får vad den behöver för att fungera och inget överskott av någonting.

När jag känner att kroppen svarar på ett bra sätt så finns det ingen anledning att göra på nåt annat sätt.

Jag vill trivas med mig själv och det är jag fast besluten att göra inom en nära framtid.

Är ju så sugen på att anmäla mig till Göteborgsvarvet nästa år och det beslutet kan jag ta säkert under September månad, om jag tror mig klara den tuffa träningen till det.
Vore en härlig morot :)

Denna kväll känns skön.
Kroppen är lugn och fin, trött och magen utan smärta.
Känner mig inte hungrig eller sugen på något att tugga på, som tidigare kvällar.

Har idag fått i mig ca 600 kalorier och det får räcka så.
Kanske behöver jag ett par hundra flera imorgon då jag avser träna igen.
Kroppen behöver då protein.

Blir en stenhård prövning för min kropp och jag kommer att vara noga med vila och återhämtning.

Sedan ligger ju vitaminfastepaketet och väntar på mig sedan i våras.
Blev ju sjuk och kunde inte genomföra och sedan gick lillsyrran bort och det sänkte mig ordentligt.
Fullt sjå att hålla näsan ovan vattenytan.

Sambons skilsmässa blev äntligen klar och det känns också som en stor sten som föll av axlarna.
Börjar liksom bli rätsida på livet på den fronten.

Det som nu kvarstår är att få ordning på arbetslivet.
Ingen av oss gillar läget idag med den stress och oro, blandat med en rejäl röra som råder på vårt arbete.
Så stora förändringar på gång att det känns fruktansvärt otryggt.

Trampa vatten är ungefär känslan.
Sjunker vi eller kan vi simma vidare.
Vad avser Nobina göra med oss i Västerås.

Båda ser vi oss om efter andra arbeten i helt andra brancher.Jobb finns, det är bara att ta steget.
Känns ju trist då vi båda gillar att köra buss och möta människor.

Sålänge vi har detta jobb så kan vi inte bli en familjemedlem till, som vi så gärna vill
Jag kan inte tänka mig att ha en vovve hemma utan någon av oss med honom.

Så jobbet sätter käppar i hjulet ordentligt.
De scheman vi har är inte någon hundägares dröm direkt.

Straxt skall jag sova för att gå upp vid 6 tiden.
Köra en vända till och från Arlanda.
Nästan 5 timmars rast och sedan köra till 19.50 på kvällen.
Tvärsväng i tiden och jobba eftermiddag/kväll på fredag och sedan ryck tillbaka igen till mornar, lördag och söndag samt måndag.
Kast fram och åter i tiderna.
Mardröm för sömn och mattider.

Bussförare växer ju på träd....
Så det är bara att slänga med oss som trasor.
I sverige saknas 5000 bussförare och inget görs för att få yrket mer tilltalande, tvärtom.
Det är som vården....
Folk stressas sönder till långtidssjukskrivningar......

Vart skall detta sluta kan man ju stilla undra.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards