Alla inlägg den 17 augusti 2017

Av Sirpa - 17 augusti 2017 14:58

Vaknade före väckningen imorse då jag lade mig i så bra tid.

Fixade kaffe, vek tvätt och grejade innan jag bestämde mig för att ta en lite längre cykeltur till jobbet.
Hade en hel timme på mig.

Trampade nedåt Mälaren och följde sedan vattnet bort till Ö Mälarstrand.
Tog lite foton över den vackra, fridfulla småbåtshamnen

Såg då att klockan var mycket så det blev full sprutt till jobbet.

Bytte om i rask takt och kom iväg med bytesbilen i tid som jag skulle.
Lugn och fin tur till Arlanda i det fins vädret.

Turen tillbaka blev inte lika trevlig då en översittare av manligt kön, försökte med härskarteknik på mig.
Han försökte sätta mig på plats och det för att jag var kvinna vid bussratten.
Det gick inge bra kan jag lova...

Han bet i gräset om man säger så.
Ingen hoppar mig på näsan.
Jag är en supertrevlig förare och det vet jag.
Har jobbat i yrket så länge att jag vet hur man hanterar herrar av hans kaliber :)

När han klev av så var det helt annat ljud i skällan kan jag lova.
Han hade förstått att det var fel kvinna han givit sig på med sitt verbala trakasseri.

Han visste inte till sig hur mycket han skulle tacka och len som sammet i sitt väsen
Förmodligen tänkte han till på vägen till Enköping där han gick av


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards