Alla inlägg den 18 augusti 2017

Av Sirpa - 18 augusti 2017 10:25

Idag fick jag ett stort paket i mina händer, av min älskade sambo :)

Den innehöll en helt underbar canvastavla.

Motivet är från Gotland och fotot har han själv tagit. Björkhaga strandby och camping.
Ett foto som han själv tycker väldigt mycket om och har fina minnen till.

För mig är fotot fyllt av värme och harmoni.

När jag såg den i hans mobil för längesedan, blev jag redan då förälskad i färgerna och lystern.
Sen har den enormt värde för mig då det är min älskade som hållit i kameran.
Den enda i sitt slag :)

Funderar nu på vart den kommer till sin fulla rätt, vilken vägg.
Sålänge får den stå på spiselkransen så jag ser den.

Underbar kärleksgåva från min härliga sambo.

Av Sirpa - 18 augusti 2017 08:12

Dagens första kopp kaffe är alltid så gudomligt god.
Denna morgon i allra högsta grad.

Låg vaken inatt och somnade inte förrän vid 3 tiden.
Kroppen bråkade och det gör den ännu mera nu.
Jag har jobbat tidiga mornar och nu plötsligt svänger det över, till en sen eftermiddag.
Kommer hem vid 23 tiden ikväll och måste sedan upp igen senast 7 för att jobba igen på Lördag morgon.
Sedan är det riktigt tidigt igen på söndag och måndag.

Varför detta kastande med tider?
Min kropp och hjärna tar stryk utav detta. Den vet varken ut eller in.

Så med de få timmar sömn så är kaffet välkommet.

Vaknade av att sambon gick upp då vår bil skulle till verkstad för ett till garantijobb.
Ingen stor grej men han blir ändå utan bilen ett tag.
Börjar bli lite less på att stå utan bil stup i kvarten.

Det jag känner är positivt nu i helgen är att min älskade har långledigt.
Äntligen får han riktig ledighet.
Välbehövligt!
Personalplaneringen ringde och tjatade på honom att han måste jobba.
Vadå måste??
Det kom in totalt 8 samtal under två dagar med tjat om att han måste jobba.
Även fast han sa att han inte kan, utan är upptagen med annat.
Det lyssnade inte planeraren på.

Jösses så det är i vår branch!!
Liknar sjukvården mer och mer.

Nu är det färdiggnällt för denna gång :)
Jag skall dricka mitt kaffe och planera på vilket vis jag skall röra på mig idag.
Det spöregnar ute nu på morgonen och inbjuder inte till större utsvävningar.

Troligtvis går jag till jobbet sedan, med paraply om det nu är så att det ännu regnar.
Går iväg vid lunchtid.

Av Sirpa - 18 augusti 2017 02:39

Halvligger i soffan och smuttar på en Naturdietdrink.
Kroppen säger att den är hungrig och jag svarar att, det är ju bra :)
Du har massor med lagrat fett att förse dig utav.

Har pressat rätt hårt under dagen och skulle tro att det är därför hungern gör sig påmind.
Fjärde dygnet på bara 600 kalorier och jag har förbrukat bra mycket mera.

Cyklat drygt två mil totalt.
Två vändor till och från jobbet då jag hade delad tjänst idag.
På det 1 tim 5 min på crosstrainer, längd 7.3 km. Fettförbränningsprogram.
Där tog jag ut mig så det visslade i öronen och det blev en kämpig stund innan jag tog mig hem till dusch, på cykel givetvis.

Nu har envisheten sättit in och jag kommer inte att ge mig.
Kilon skall väck och det många.
Känner hur träningen och all rörelse gör mig gott.
Jag blir glad och orkar så mycket mera.

Känslan inatt är garanterat övergången till att det börjas ta fett från depåerna.
Morgondagen kommer bli lättare, det vet jag.
Skall dessutom bara gå till och från jobbet och har vila från gymet. Det blir totalt 9 km med gången och det får räcka.
Gymet trampar jag till på Lördag igen efter jobbet.

Känner nu hur magen lugnar sig efter att jag givit den lite dryck.

Tomatsoppan som jag äter till middag varje dag är så himla god.
Njuter av den sked för sked.
Så gott med det lite salta då jag svettas en hel del i både jobb och träning.Dessutom gott med varmt i magen, förutom kaffet förstås.

Torsdagens sista körning var riktigt stressig.
Fick med över 40 personer från Arlanda och mängder med bagage.
Dessutom anslutning i Västerås att passa.
Kom till Västerås när min kollega skulle åka tillbaka på sin tur.
Hjälpte honom lasta och han gick 5 minuter sen i sin tur.

Så galet fel med dessa körtider.
Vi hinner inte om vi får kunder med.
Tom buss kan gå men det gör ju ingen nytta att rulla utan resenärer.

Var i stress ända hem och en bra bit in på kvällen.
Kan vara därför jag har svårt att sova också.

På måndag får vi ny turlista och jag hoppas att den ger oss några marginaler.
Som det är nu så växer ångestklumpen i magen så fort det är fler än 20 resenärer.
Allt tar sådan tid.
Många köper biljetten ombord och då är körtiden pajad redan.

Gillar inte detta!
Vi far illa av att ha det såhär

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards