Alla inlägg den 24 augusti 2017

Av Sirpa - 24 augusti 2017 04:59

Börjar denna Torsdagsmorgon med att dricka min kopp kaffe och chokladshake i lugn och ro vid köksbordet.

Gårdagen blev aktivitetsfylld och det förvånar mig själv hur mycket jag ändå fixar med så litet energinintag.

Gick upp 3.15 igår och jobbade hela dagen utan problem.
Mycket resenärer och full fart och det gick bra, ingen energitapp någonstans.

Planeraren ringde och chefen frågade om jag kunde jobba Lördag och det vill/orkar jag inte.
Skall ju redan imorgon, efter jobbet till husvagnen och börja ta ned vindskydd och annat.
Det måste göras noga och allt skall vara torrt.

Nästa helg är jag hundvakt åt min dotter så så hinner jag inte.
Det behöver göras nu, för det kommer en intensiv jobbperiod snart med ytterst lite ledighet.
Måste dessutom få vila och träna i lugn och ro.
Det får räcka med att jobba 100%

Igår efter jobbet trampade jag hem direkt.
Yngsta dotter med familj kom på besök och vi tog en fika innan sambon och jag for ut till Björnön för träning och bad.

Snart har jag haft facebook nedstängd i två veckor och det känns jätteskönt.
Min tillvaro har på något vis blivit lugnare.
Behöver inte det ständiga flödet av allt elände runt om i världen som kommer rullande framför ögonen på det forumet.

Livet finns så nära inpå mig ändå.
Med alla dessa människor jag möter på mina turer, från allla håll i världen.
Olika kulturer, livsåskådningar och åsikter.
Det är ständigt full fart och det räcker.

När/om jag går in på fb igen efter den månad jag sagt, så kommer jag göra en urrensning bland dem jag har som vänner där.
Vissa får vara kvar men jag väljer bort deras flöde.
Tar in dem som har liknande intressen som jag själv bara, det får räcka.

Hjärnan måste få vila.

Kanske gör mitt bloggande intensivare istället för det ger mig själv så himla mycket mera.
Vi får se hur jag bestämmer :)

Min stränga diet och träning går jättebra och jag känner mig fräschare i kroppen än på väldigt länge.
Sockersuget försvann redan efter några dagar och den saknar jag inte.

Livsgnistan har tänts och varje dag känns som ett steg i en nystart som jag behöver efter allt kämpigt som varit.
Livet liksom landar och jag får tid att andas, reflektera över tillvaron och leva lugnare.

Träning är ett måste i mitt liv.
Utan den mår min kropp och själ jättedåligt, det är bara att inse fakta.
Träning har blivit en naturlig del igen av min vardag, inte en plåga eller ett ok.

Nu är det dags för cykeltur till jobbet igen och efter arbetsdagen som slutar 14.40 gäller gymet och ett grymt pass Crosstrainer
:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards