Alla inlägg den 28 augusti 2017

Av Sirpa - 28 augusti 2017 19:20

Direkt efter jobbet idag, cyklade jag till gymet.
Kände mig riktigt laddad för ett rejält pass... Och det blev det!

Körde igång fettförbränningsprogram på crosstrainern och lade på 4 nivåer extra direkt.
Större lutning och högre motstånd.

Körde på i en timme så svetten sprutade och det ven i öronen på mig stundtals när det var som tyngst.
Kände att det tog på många muskelgrupper idag och det är toppen

Så grymt skönt att vara igång med träningen på riktigt.
Kunna ta i och jobba mig riktigt mör och trött.

Satt en kort stund och pustade ut i omklädningsrummet och pratade med en tjej som kommer att få lov att steloperera sin rygg.
Så allvarlig diskbrock i sin unga rygg.
Lilla flickan, så jag tyckte synd om henne.
Ung och tränad.

Cyklade sedan hem och det sög ur mig det sista i krafter.
4 km i ett hårt tempo igenom stan och 4 stressen då alla har bråttom hem.

Klev av cykeln hemma och tog ner den i källaren på darriga ben.
Gick givetvis upp till vårt på tredje våningen.

Klev ur kläderna och tvättade först av mina jobbarbyxor.

Fick en mugg kaffe över dem när jag städade ur bussen, efter min körning.
Någon hade bara slängt ner en mugg med kaffe i en soppåse.
Så förbaskat elakt och göra på det viset.
Varför inte hälla ut det på toa i vasken eller ta med muggen ut.
Jäklar vad sur jag blev!
Kaffe på hela högra byxbenet och på mina skor.

Tvättade dem för hand och hängde upp.

Fixade soppa och en burk tonfisk satt också fint.
Inte många kalorier idag heller fast jag tränat ordentligt.

Kroppen får fortsätta suga fett
Tredje veckan i rad

Av Sirpa - 28 augusti 2017 10:38

Imorse när jag kört mina första resenärer för dagen, till Arlanda, kom en man fram till mig och tackade med hjärtat verkligen.

Tack Sirpa för att du inte körde på fasanen!
Jag blev förvånad och jätteglad över att resenärer är så uppmärksamma över det vi där framme vid ratten gör.

Jag hade mycket riktigt saktat in och nästan stannat för en fasankille som bestämde sig för att gå över vägen.
Skulle aldrig falla mig in att köra på ett djur om jag har trafiksäker möjlighet att undvika det.

Jag hade en bil bakom mig och denne låg så nära mig och förstod nog inte varför jag bromsade.
Håll avstånd är mitt råd!
Vad som helst kan ju hända.

Fasankillen traskade nöjd vidare och jag var glad över att inte ha skadat honom.

Allt liv är värdefullt

Det mest annorlunda tack jag någonsin fått på bussen :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards