Alla inlägg den 30 augusti 2017

Av Sirpa - 30 augusti 2017 22:11

Dagens träningspass sög så hårt på mig energimässigt i kroppen att jag valde äta lite extra.
Har nog ätit ca 500 kalorier mer än under de snart tre veckor som jag levt på få kalorier.
Det innebär att idag fick jag nog i mig nästan min dagsförbrukning.

Tänker träna tillsammans med sambon på gymet imorgon förmiddag, innan jobbet och då går det åt extra.
Sedan skall jag ju orka jobba till efter 22 på kvällen.

Känner en viss oro hur min ork skall räcka.
Jag som är så kvällstrött.

Åt mera protein idag.
Lite nyttigt bröd, proteinpudding... ca 1 dl.
Vart genast jättemätt.
Märks att magsäcken krympt till väldigt liten.

Om en timme kommer min älskade sambo hem. Vi har inte setts mycket denna vecka.
Ska bli härligt att få prata med varann live, inte bara i telefon

Av Sirpa - 30 augusti 2017 21:23

Jag älskar ju orkideer av olika sorter.
Har nästan bara sådana inomhus i vår lägenhet.

Fick ett gäng när jag fyllde 50 och de blommar ofta och länge.
Denna gång har de så mycket blommor och så praktfullt stora.

Av Sirpa - 30 augusti 2017 18:52

De små ynkliga plantor jag tog hem.från min yngsta dotter är nu kraftfulla och blommar för fullt.
Väldigt sent men sålänge värmen består så kommer de att ge tomater

Av Sirpa - 30 augusti 2017 17:03

När jag kört klart idag så blev det toatömning och genomspolning av denna.
Skulle sedan köra in bussen i tvätthallen när en Axelssonförare kom och skulle låna vår buss till en av deras skolkörningar.
De var en buss kort.

I vanliga fall är det vi som lånar bussar av dem :) Kul med omvända roller.

Bytte om och cyklade till gymet.
Avverkade ett superbra pass.
Med högt motstånd och kraftig lutning, pressade jag på en timme på crosstrainern.
Var jättenöjd och trött efteråt.
Inte helt slut som förra gången

Gillar verkligen detta gym.
Alla jobbar på med sitt och det är ständigt en hel del som tränar där.
Mest skrotlyftare som min egen älskling.

Cyklade hem till dusch och mat.
Det bleb kantarellsoppa och bagel med lite ost.
Sååå gott!

Av Sirpa - 30 augusti 2017 11:43

Idag har jag en väldigt annorlunda körning.
Har en långmerca och dubblerar dubbeldäckarna som kör mellan Västerås och Eskilstuna.
Mälardalens högskola.

Har första turen 8.00 från Västerås, vid behov.
Det fanns stort behov idag. Fick med 40 studenter och lärare.

Sedan en väntetid på nästan 3 timmar i Eskilstuna.
Letade fram ett bra ställe att stå och vänta, med hjälp av min sambo.
En bussparkering väldigt nära centrum.

Därifrån blir det enkelt att köra runt kvarteret bara och tillbaka till järnvägsstation där jag sedan dubblerar igen mot Västerås.

Kommer köra fram före ordinarie buss.
Fylla upp och sedan åka.

Efter ankomst och avsläpp i Västerås blir det fordonsvård på depån, innan dagen är slut.

Dvs arbetstid från 7.20- 14.00
Skönt med lite lindrigare dagar.
Jag behövde det idag då det varit så stressiga pass i två dagar.

Jag har inget emot att tvätta, städa, tömma toa på bussen, bara jag får betalt för det jag gör.

Passade på att låsa bussen och handla lite på Willys på min rast.
Botaniserade bland nyttigheter och läste innehållsförteckningar noga.

Hittade lite spännande som jag skriver om senare.
Nu starta buss och snart köra fram och lasta.

Av Sirpa - 30 augusti 2017 03:31

I helgen blir det vovvepassning så matte och lillmatte får åka iväg på annat ett dygn.

Mormors sloköron och sedan har jag givetvis katterna också :)

Djurfarm a la Ramnäs :)

Fotona tagna av min dotter

Av Sirpa - 30 augusti 2017 03:22

Det märks att min kropp kämpar på med att förse sig med energi att fixa vardagen.

Gick och lade mig redan vid 20 tiden, då jag varit uppe sen 2 natten innan.
Är inne i riktigt tidiga vanor nu och det trivs jag ju med.
Somnade bums och vaknade till när sambon kom hem från sitt jobbpass, straxt efter 22.
Somnade om direkt.
Sov sedan som en medvetslös till 2, precis som natten innan.

Vaknade genomsvettig och det kändes att reparationsarbete pågått i både kropp och knopp.
Träningspasset från måndagen hade gjort verkan.
Likaså blev det ju närmare 8000 steg under tisdagen.

Låg kvar en stund och lyssnade på min snarkande älskling bredvid och bestämde mig för att gå upp en stund.
Ingen ide att ligga kvar då hjärnan var igång.
Börjar inte förrän 7.20 denna dag så jag hade timmar kvar att göra vad jag vill.

Upp och tog på kaffe.Plockade försiktigt ur diskmaskinen för att inte skramla vid den tiden på dygnet.
Så tyst och skönt.
Ingen trafik ute på vägen, inga grannar väsnades eller rökte på balkongen.
Bara jag och tystnaden.
Vad jag njöt :)
Jag är verkligen morgonmänniska.

Det kommer nu att kastas sönder då det är dags för eftermiddags/kvällstjänster.
Torsdag och Fredag börjar jag jobba sent och slutar på kvällen sent, då jag egentligen är trött och sover gott.
Fasar för dessa pass.
Jag vet att sista turen från Arlanda, kommer jag att vara jättetrött.

Kör dessa två kvällar och sedan kastar det tillbaka till tidiga mornar igen, efter helgens ledighet.
För min hjärna är dessa kast förödande.
En del av stressen som jag har svårt att klara av.

På måndag har jag tid hos läkaren och då kommer jag att ta upp detta.
Berätta hur min sömn blir lidande då jag inte sover tillräckligt vid kvällsjobbet.
Går ju upp tidigt ändå dessa mornar.
Får ca 3-4 timmars sömn under mina kvällspass.
Det funkar inte i längden.
Sedan stressen på jobbet uppepå detta.

Tänk om jag kunde få tidiga mornar ständigt.
Vad jag skulle må bra
Det skulle infinna sig en balans och harmoni i mig som skulle ge en styrka och glädje i allt.
Jag skulle kunna ha den tidigaste körningen och må toppen.
Den som kollegorna skyr som pesten.
Den skulle vara perfekt för mig.

Det doftar så gott härhemma efter all tvätt som hänger på tork från igår.
Tvättade upp småmattor och gardinerna från husvagnens föetält.
Förberedelser inför vinterns förvaring av vagnen och allt bohag därifrån.

Snart är det ju September och den sista skall vagnen vara borta från campingen.
Jag är glad att den inte står nere på Öland då det blivit så långt att åka och hämta.
Nu kan vi plocka ner allt lite i taget.
Nästa gång åker tältet ner.
Hoppas bara det är torrt då.
Den får inte vara det minsta fuktig.

Behöver under kommande vecka, baka långpannor med äppelkaka till lilla barnbarnets kalas den 9/9.
Han fyller ju 4 år lilla busungen.
Tänkte samtidigt baka och ta med till jobbet.
Kollegorna behöver lite mysgott.
Med vaniljsås till.

Jag vet att min dotter kommer att ha en massa gottigt bakat också :)
Hon älskar ju att ha Roy Fares recept som grund för sina skapelser.
Se bara denna...

Kan en tårta se smaskigare ut :)

Jag kommer faktiskt då att äta lite av allt hon bakat.
Synda riktigt ordentligt ... Det har jag bestämt.

Apropå min egen kosthållning.
Har lite svårt att få i mig tillräckligt just nu då det nästan kväljer att äta.
Försöker få i mig minst 700 kalorier på ett dygn.
Igår såg jag till att det blev lite extra då jag var så aktiv och fruktansvärt trött i kroppen.
Det känns idag.
Gav effekten att jag sov tungt och fick den återhämtning som behövdes.
Känner mig utvilad och krafterna är åter.

Kroppen fortsätter tugga på fettdepåerna.
All annan näring får jag ju i mig tillräckligt av från de soppor och drycker jag förser den med.
Delikatessen varje dag är ju tonfisken i olja som jag njuter så av :)

Tredje veckan på väg och det är stundtals jättekämpigt men i det stora hela enkelt.
Allt har med inställning att göra.

Jag väger mig inte.
Det är helt ointressant då jag bygger muskler istället för att samla fett.
Träningen går jättebra och uniformsbyxorna sitter jättefint.
Skjortan är lös över magen, där den tidigare stramade.

Bästa av allt är att mitt sug efter att äta något konstant, är borta.
Vill definitivt inte ha något sött.
Så vi får se om jag får i mig av dotterns hembakta :)

Min plan är att fortsätta såhär tills jag får på mig mina svarta favoritbyxor som jag inte använt på ca 3 år.
Inte sedan jag hade den hemska influensan och sedan fick med mig hostan som en följd.
Träningen tappade jag bort i den vevan och kilona byggde på.

Som belöning kommer jag att anmäla mig till Göteborgsvarvet nästa år.
Det blir ett skönt mål att sträva efter.
21 km är ändå ingen liten promenad direkt :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards