Direktlänk till inlägg 31 augusti 2017

Sista Augusti

Av Sirpa - 31 augusti 2017 07:48

Det är väl nu det sägs att hösten börjar.
Vid övergången till September.

Det är bara att titta ut, denna Torsdagsmorgon. Regnet vräker ner.
Mörkret igår kväll föll tung utanför vår härliga balkong, medans jag trött och dåsig, efter en aktiv dag, låg i soffan under en skön pläd och väntade på min älskade sambo, som slutade jobbet 23.20

Hösten tycker jag om.
Just mörkret på kvällarna, då det blir läge att tända levande ljus och bara varva ner.
Mig ger ljusens lågor ett inre lugn.
Känns lättare att bara koppla av och inte måst prestera mera den dagen.

Idag och fredag blir det inte så, då vi båda har kvällspass på jobbet.
När jag är i nedkopplingsfasen så befinner jag mig troligtvis på rull mot Arlanda.
Sedan väntar en trött hemfärd innan det är dags att parkera bussen och cykla hem.
Det hinner bli sent och väl hemma är det sängen som står på tur.

Tar en stund att koppla ner arbetsdagen och komma till sovro.
Där kan det hjälpa med levande ljus och något varmt i magen.
Kärestan slutar en timme efter mig, så vi får sova tillsammans iallafall och det känns bra.

Denna sista sommarmånad Augusti, har gått väldigt fort.
Mycket har hänt, som vanligt och för min del har saker lättat upp.
Oron på jobbet kvarstår och den tär hårt på oss båda.
Att inte veta hur det kommer se ut.
Om vi återigen behöver byta arbetsgivare.

I stunden känner jag inte för att byta.
Vill hellre landa i någonting hållbart och tryggt.
Vi har nu fått en del information som inte säger oss speciellt mycket, men det låter som Nobina kommer satsa på oss och det känns ju lovande.

Sedan hur det skall gå till har vi inte en susning om.
Beslut tas ovanför våra huvuden och vi förare görs inte delaktiga i någonting av detta.

Osökt går mina tankar till företag som månar om sina anställda.
Som lyssnar och tar till sig.
I dagens läge finns det nog inte många sådana företag.

Vår önskan är att så snart som möjligt få bli delgivna, hur tankegångarna går om vår framtid.
Hur läggs allt upp, kommer vår stressade tillvaro att tas på allvar och förändras.
Finns det en chans till att få en ledning som jobbar med oss och inte över våra huvuden.

Diplomatiskt korrekta svar är jag döless på när det gäller svar på mejl och frågor vi sänder.
Korten på bordet så vi vet vad som gäller och svar på vår oro.
Därifrån är det ju sedan upp till oss hur vi hanterar detta.

Själv gav jag ett förbättringsförslag igår till vår fd depåchef. Om huruvida jag själv kan sträcka mig till att arbeta.
En ide som skulle gynna oss alla på depån och även underlätta för trafikledningen.
För mig själv skulle det innebära mera arbete men detta i struktur och rätt tid på dygnet för mig som individ.
Jag skulle prestera som bäst då och det på en tidpunkt då kollegorna sover ännu.

Vi får se vad som händer.
Funderar på att även mejla till vår nya blivande chef om detta.
Gårdagens samtal skulle fd chefen lyfta vid planering framöver.

Nu blev det mycket skrivet om jobbet.
Den upptar ju stor del av vår tid, tankeverksamhet och vår energi.
Ett utflöde av energi som är onödig kan jag känna.
En förändring måste till.

Min träning har varit toppen den månad som gått och även defragmenteringen av min kropp.
Såg mig i spegeln igår och kan skönja den vältränade kroppen, under fettet som minskar dag för dag.
Grunden ligger ju däruder och bara vill fram nu.
Det ska den :) sakta men säkert ger mina ansträngningar en bra effekt.
Motivationen ökar, vartefter stegen blir lättare.

Kommer att under nästa vecka att prova jogga lite och se hur kroppen svarar.
Känner mig ännu för tung för att ge mig på mera än så.
Löpningen får vänta lite till.
Först styrka och uppbyggnad innan jag ger mig på att belasta knän och höfter med löpsteg.
Några veckor till.

I stora drag det viktigaste från Augusti på pränt i stunden.
Idag skall jag till gymet innan jobbet och duscha där.
Tänkte att kärestan skulle hjälpa mig på gymet med lite styrketräning.

September månad
Du är välkommen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards