Alla inlägg den 1 september 2017

Av Sirpa - 1 september 2017 10:26

Våra vackra murgrönor är i en sådan grönskande prakt att jag bestämt mig för att göra allt för att få dem att övervintra.

Har läst lite på olika sidor om detta och det verkar som vi kan ha dem kvar på balkongen.
Såvida det inte blir jättekallt förstås.

De kommer att vissna ner till viss del, men kommer åter när ljus och värme återkommer till våren.

Gör ett försök iallafall så får vi se.

Pelargonierna får gå i vila nere i källarförrådet.
Det har jag gjort många gånger med gott resultat.
Tar fram dem till våren när solen börjar stråla.
Nedklippning, byte av jord och sedan ljust fönster.
Under vintern ger jag dem spatsamt med vatten i vilan.

Av Sirpa - 1 september 2017 08:27

Misstänker att jag pressar min kropp lite för hårt just nu.
Lade ju in träningspass igår fast jag borde ha tagit det lugnare.

Men det var så himla kul att träna tillsammans med sambon.
Efteråt när jag sedan jobbade så var kroppen jättenöjd.

Svettades jättemycket där på löpbandet, så det blev nog vätskabrist, då jag inte tillgodogjorde vätskebalansen så som jag borde gjort.
Tänkte inte på det i jobbstressen.
Då är ju focus på resenärerna och full fart mot Arlanda.

Vaknade tidigt imorse av huvudvärk.
Orkade inte gå upp och åtgärda detta, utan hoppades på att jag kunde sova bort värken.
Vid 7 tiden vaknade jag till av att det värkte grymt, gick upp och tog Eeze, lade mig igen.
Drack vatten.
När älsklingen gick upp en halvtimme senare så hade värken lättat något.

Kaffe och lite proteindryck så var den borta helt.

Funderar nu på att ta en vilodag från gymet.
Tre pass får nog räcka denna vecka.
Jag cyklar och går ju massor utöver träningen, så motion saknas inte i mitt liv

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards