Alla inlägg den 3 september 2017

Av Sirpa - 3 september 2017 20:54

Dessa snubbar såg vi på Åsby.
Vilket gäng!

Störtcoola helt enkelt!

Av Sirpa - 3 september 2017 20:53

Idag när min älskade sambo hämtat mig från Ramnäs, där jag varit hund och kattvakt, så bestämde vi att det får bli ett besök på Åsby Trädgård.

Vi hade inga planer på att handla något, utan bara titta på blomsterprakten.

Nu blev det inte riktigt så :)
Där finns ju den härliga orkideavdelningen och givetvis blev jag förälskad.
Sambon såg detta och hem fick det följa med en Brudorkide i en underbar färg.
Full i blom och knoppar

Vi fortsatte botanisera bland växterna och föll för ett par krukor med spansk peppar.
En färgklick till köksfönstret det också.

Nya vita porslinskrukor fick också följa med för tt göra helheten fin.

Till balkongen hängde med två soligt gula kryssar.
Sedan fick vi stoppa utflödet av casch :)
Inte svårt allt att plocka med sig lite av varje från Åsby.

Åkte mindre vägar till Åsby från Ramnäs och det fortsatte vi med hem till Västerås med.
Är så less på E18 som vi jagar fram längs i jobbet.

Kom hem och gjorde våra nya färgklickar hemmastadda.
Fint blev det och jag uppskattar oerhört när vi båda är med och väljer.
Det skall inte bara vara min smak i hemmet, vi bor ju två här :)

Av Sirpa - 3 september 2017 11:44

Vaknade tidigt, hemma hos min dotter i Ramnäs.
Hade sovit så himla gott hela natten, med alla djuren ikring mig i rummet.
Det snarkades och snusades överallt :)
Hundarna i sin soffa och katterna på hyllor.

Det var som att de gemensamt bestämt sig för att söva mormor ordentligt.
Rofyllda energier i hela rummet.

Gick upp och klädde mig direkt.
Tog med hundarna på deras morgonpink efter att katterna fått sin frukost.
De ville snabbt in igen för sin frukost, doggarna.

När de ätit och jag själv druckit morgonkaffet så tog jag mig ensam ut, medans vovvarna vilade efter sin frukost.

Gick iväg ner mot ån och den gamla bruksmiljö som finns bevarat där.
Genast fick mobilkameran jobba då det var så vackert på bron.
Det hängde blomlådor längs räcket och det gav mig möjligheter till bla dessa foton

Vill inte lägga ut de bästa för jag har nu börjat hålla i mina bästa foton.
Dem vill jag inte bli av med

Fortsatte gå förbi bruket och hembygdsgården.

Trivsam och rofylld miljö.
Känner historiens vingslag, då allt här var levande.
Då det fanns människor överallt och det som nu är gammalt, användes.

Gick vidare mot herrgården och miljön runt den var helt betagande.
Stora gräsytor, ner mot vattnet.
Boulebanor, grillplatser och fin strand att bara vara.

Fortsatte promenaden över till andra sidan ån.
Det forsade på bra under mina fötter.

Styrde sedan förbi den gamla smedjan och fick denna läckra bild på en jättegrov kätting

Sedan var det dags att styra stegen åter hem till doggarna.
Fick några sköna kilometrar i benen och en rofylld tillvaro, efter en god natts sömn.

Åt frukost när jag återvänt.
Sedan var det doggarnas tur att gå ut igen.
Denna gång var vi ute en timme och i deras korta ben blev det ca 2 km.

Väl hemma igen, efter lite godis, då de varit duktiga så tvärslocknade båda på köksgolvet
Motion är bra, även för korta bassetassar :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards