Alla inlägg den 9 september 2017

Av Sirpa - 9 september 2017 07:28

Igår kväll kändes det som.väggarna kröp inpå oss hemma, efter att min sambo fått fruktansvärda besked.

Vovve, som han levt ihop med i många år och som nu bodde med hans x, hade fått i sig glykol på en rastning i Köping.
Någon form av mat hade lagts ut och hundar har ju svårt att motstå den söta smak glykol har.

Han låg på Strömsholms Djursjukhus och kämpade för sin överlevnad.
Mer än så fick vi inte veta och det var ovisst hur utgången blir.

Ännu nu på morgonen vet vi hur det hela slutar.
Första akuta är ju över men sedan kvarstår att se hur stor skada hans inre organ tagit.
Levern framförallt.
Inatt när vi lade oss låg vovve med dropp på övervakning.

Fruktansvärd smäll för min käresta!

Vi pratade och resonerade härhemma.
Jag lider med vovves matte och småhussarna därborta.

Ber att allt skall gå bra och vovve får komma hem igen.
Blir det så, kommer han att få en flera veckor lång konvalecens.

Vi åkte ut med bilen för att få lite distans till allt.
Kärestan hade ju dessutom varit hemma hela dagen, fylld av plågsam ryggvärk efter slitet på jobbet.
I bilens sköna, varma stol satt han drägligt.
Sålänge vi rullade slät väg utan större gropar, som då skar i hans rygg.

Vi åkte utåt Tillberga och vidare Orresta, vackra Björksta Kyrka och runt.
Avslutade med ett besök på Stora Coop och inhandlade ingredienser för mosbricka, som kärestan kände sig sugen på.
Fixade maten hemma och han åt sitt medans jag tog ostbröd och caffe latte.

Pratade vidare och resonerade om allt som nu ligger i pipline.

Somnade helt slutkörda vid 1 tiden på natten.
Jag hade då varit vaken i 21 timmar

Känns så vidrigt detta med vovves glykolförgiftning.
Det vet alla vad det är för sorts människor som vill skada hundarna i vårt land.

Detta pågår överallt och snart får vi ingen frihet alls med våra liv här.
Det kommer in nya individer som skall bestämma över, hur vi skall leva och verka.

Skulle jag ertappa någon med förberedelse för denna form av mordförsök så kan jag lova att denna individ inte skulle komma undan.

Vovve kommer nog att klara detta tack vare att han är stor.
De små hundarna dör oftast redan av förgiftningen eller måste avslutas pga inre organens kollaps.

Vi lever i stort hopp!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards