Alla inlägg den 11 september 2017

Av Sirpa - 11 september 2017 09:44

Igår Söndag var den enda chansen denna månad att ta riva, göra rent och packa ner förtältet, torrt och rent till nästa säsong.

För min del följer många arbetsdagar, utan riktig ledighet nu och då var det så skönt att få detta gjort igår.

Sista helgen i september kommer vi ju att köra bort vagnen från Herrfallet och ställa i Etuna.

Vi hade hållit koll på vädret redan under veckan för att se om det fanns en chans att det inte skulle regna.
Såg ostadigt ut för söndagen också, men vi chansade.

Åkte dit vid 10 tiden och satte igång.
Min yngsta dotter och lilljäntan kom också.
Fick hjälp av dem.
Sambons rygg är ju i dåligt skick just nu så han höll jag borta från sådant jobb.

Sopade av tältet först.
Upp med alla tältpinnar som satt fast rejält då de satt i gräs och jord.
Tufft slit med krökt rygg.

Sedan tog jag ner väggarna del för del.
Skurade rent den del som legat mot marken.
Lerigt och fullt av bajs från insekter.
Lät torka i solen.
4 väggar totalt.

Möblerna plockades isär och lastades i bilen. Glasbord, solstolar, mattor och annat.
Sedan det sista. Stativet och tältstommen.
Även det rengjort innan.
Skurade taket på tältet innan vi drog loss den från vagnen.
Spade rent och vek ihop.

Hann allt precis innan regnet kom.
En riktig störtskur som blötte marken helt.

Vilken tur och vilket jobb vi gjorde!

Under dagen tog vi oss mat och fika i vagnen givetvis.

Allt är ju kvar i vagnen för att bo ett tag till efter att vi sedan dragit den till Etuna.

En sten föll från mitt samvete med att få detta gjort.
Jag är ju noga med mina ägodelar och vill ha allt rent och fint.
De håller länge då.

Bar sesan ner allt i källaten hemma som var med i bilen.
Dödstrött när kvällen kom.

Tack för hjälpen mitt barn och barnbarn.

Av Sirpa - 11 september 2017 07:28

I Lördags fyllde ett av mina barnbarn 4 år.
Jag är mormor till honom och det är jag så lycklig över :)

Honom har jag fått följa sedan den dag han föddes och i min värld är det en stor gåva.
Båda mina döttrars barn har stått mig nära ända sedan födseln.

Lillkillen hade beställt dinosaurietema till sitt kalas, av sin mamma.
Det fick han :)

Andra önskemålet var Jordgubbstårta, så det tillverkade mamma också.
Hon är så duktig på att skapa fantastiska bakverk och underbart goda.
Cupcakes och småkakor av alla de slag serverades detta kalas.

Små dinosaurier fanns med överallt och likaså på muggar och servetter.
Jättefint!

Smart av henne att använda engångsgrejer så det inte blev en massa disk efteråt.

Presenter i mängd fick lillkillen.
Från oss kom det en stor timmerbil med kran och stockar :)
Den kom min käresta på att föreslå, när jag funderade över vad vi skulle ge.
Inköpt hos Arver och tillverkad i Finland.
Rejäla grejer :)

Jag hade bakat äppelkaka som vi vet att alla tycker om.
Mycket barn detta kalas och alla trivdes.
Väldigt stojigt och stimmigt som det skall vara på barnkalas.

Vi avveklade mot eftermiddagen då min sambos rygg behövde komma i vila och vi hade redan varit där i flera timmar innan kalasets början.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards