Alla inlägg den 24 september 2017

Av Sirpa - 24 september 2017 20:20

Idag mådde min sambo så dåligt i ryggslutet att det var nära sjukskrivning.
Jag kontaktade trafikledningen och hörde efter om vi kunde byta skift på måndag, så han får chansen att vila.

Så jag börjar 3.40 imorgon bitti och han 14.30 istället.

Skönt när det går att ordna på det sättet.
Där är en av fördelarna med att vi har samma jobb.
Tisdag är han ledig så det ger andrum och vila för ryggen också.

Ibland får man tänka utanför boxen och lösa problemen...

Av Sirpa - 24 september 2017 17:05

Har länge tänkt köpa en lergryta för tillagning av god mat i ugn.
Hade en jättebra förr i världen, när barnen var små.
Den följde med x maken vid bodelning.
I den tillagade jag mycket kötträtter och kyckling.

Har inte tagit mig råd att införskaffa en ny.
Nu fick jag tillfälle när det var kampanj på originalet på Maxi.

Just nu ligger grytan i vattenbad för att vara klar inför god matlagning

Riktigt fin är den också

Av Sirpa - 24 september 2017 09:59

Igår eftermiddag åkte jag till min sons familj och hälsade på.
Hade med mig grillingredienser som jag kände var tillfälle att umgås ikring.
Hösten är här och det ges inte alltför länge till, läge att grilla ute.

Färska baconhamburgare, kebabspett, riktigt korv med hög kötthalt, halloumi och vegoburgare.
Till det friscobröd, korvbröd, färska tomater och gurka.
Potatissallad satt också väldigt bra.

Sonen och jag hjälptes åt att grilla på deras altan.
Barnen lekte, hjälpte till att duka och sedan åt vi i köket med god aptit.
Gott och mysigt.

Fick träffa deras djur, som är ett stort gäng.
Höns, ankor, kaniner, katt och hundar.

Kul att umgås med alla.

Första gången jag höll i en anka.

For hemåt efter några timmar och hämtade kärestan från jobbet.
Han var trött rejält efter den långa dagen.
Åkte hem och gjorde kväller ganska snart.

Av Sirpa - 24 september 2017 07:05

Min älskade sambo började jobba tidigt Lördag morgon.
Jag själv vaknade redan klockan 5 och njöt av mitt morgonkaffe.

Dagens plan var att handla på Hälla och sedan fixa mat hemma.
På eftermiddagen hade jag annat inbokat som jag skriver om i ett eget blogginlägg senare.

Funderade på att ta bussen då det var regnigt och blött ute.
Sedan kände jag att det spratt till i benen och i ett nafs var jag i träningskläderna.
Lilla ryggsäcken på och i den shoppingkassar och vattenflaska.

Styrde stegen ner mot Mälarens strand.
Vattnet drog som vanligt i mig och jag gick med lätta, raska steg mot Centralen.
Kramade om en kollega på B4y och fortsatte igenom Vasaparken mot vattnet.
Duggregnade lite men det bekom mig inte.

Tog foton av höstens färgprakt.
Ringblommorna i Vasaparken var helt underbara.

Löven började färgas och det växte fina svampar på gräsmattorna.

Det hade förberetts för Action Run lite överallt och det såg kul ut, men lockade inte mig alls.
Sådant har inte tilltalat mig, utan jag gillar ju vanliga löpartävlingar mera.

I hamnen låg den fina båten Anny som jag tycker är ett härligt inslag i miljön.
Hoppas hon får ligga kvar där

Fortsatte längs vattnet och de enda som var ute var hundägare och löpare.

Träffade min fina kollega M från VL tiden och vi hade ett gott samtal.
Hon fick mig att ännu en gång tänka till, vad gäller min egen hälsa och ork.
Hur livet är sårbart och hur snabbt allt kan förändras.
Hon hade själv drabbats tidigare av en stroke, som idag begränsar hennes liv.
Vi kramade om varandra och jag fortsatte min vandring.

Kände att jag började få lite ont om tid så det fick bli några foton till innan jag hoppade på bussen till Hälla på Björnövägen.

Kändes skönt att komma inomhus.
Var fuktig överallt efter det stilla regnet.

Handlade det som behövdes till eftermiddagens äventyr.
Gick från Hälla till jobbet med två tunga kassar.
Bra styrketräning.

Älsklingen kom in med bussen på långrast och vi åkte hem.
Grejade mat åt oss.
Kyckling och ris som jag själv också åt lite av.

Sedan dusch och fixa med annat innan det var dags för honom att jobba andra delen av dagens tjänst.
Jag åkte vidare till Apoteket och ett snabbt besök på Willys innan avfärd till ett möte jag längtat efter.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards