Alla inlägg den 15 oktober 2017

Av Sirpa - 15 oktober 2017 07:47

Lördag eftermiddag, medans dottern lagade till middag, så gick jag ut till husvagnen och bäddade ner den stora sidan av vagnen.

Vi skulle ju sova där, jag och båda småttingarna.

Tände upp maschaller utanför och medans vi åt middag och sedan såg på en film, så väntade en mysig, varm och välkomnande husvagn på sina nattgäster.

Efter filmen blev det tandborstning på rad.
Barnen hann läsa sina tidningar i ca 10 minuter, innan de båda slocknade som ljus.

Jag somnade också straxt efter 22...
Jättetrött och mätt i magen

Av Sirpa - 15 oktober 2017 07:28

Efter museiäventyret gick vi till restaurang Pitchers, som var väldigt speciell.

Dottern och lillkillen hade varit där förut, men inte jag och lilltjejen.
Laddade hem deras app och satte igång och valde, beställde och hämtade.

Det är ingen servering där utan allt görs via mobilen.
Jag stod för min och lillans mat.
Hon valde hamburgare, strips och cola.
Jag en massa annat.
Plankstek, panerad halloumi, langos och sedan god efterrätt.

Behaglig circusmiljö i restaurangen.
Vårt bord fick vi av circusdirektören själv :)

Min dessert var en bärtårta som var jättegod.
Lillan valde sorbet i glada färger

Åt oss proppmätta och nöjda.

Kan tänka mig att det är ett populärt ställe för många.
Nu var det flera barnfamiljer där och åt.

Vi betalade via appen och traskade till den parkerade bilen och åkte hem.
Barnen trötta och nöjda.
Klockan var då 15.30 och pappa i huset hade också kommit hem.

Av Sirpa - 15 oktober 2017 07:15

Lördagens äventyr började med att jag vaknade före de andra. Självklart :)

Gick över till min husvagn och bryggde kaffe och bloggade.
Låg och lyssnade på regnets smatter mot taket.i
Vid 7 tiden tog jag dotterns bil och åkte till Maxi och handlade.
Skulle gjort det Fredag innan vi kom till Prästgården, men valde bort det då det var precis vid värsta rusningstid.

Nu var det lugnt, ett tag...
Sedan kom stessfolket inrusande och det var slut på friden.

Åkte åter till de andra som vaknat och ätit frukost.
Vi klädde oss och åkte in till Eskilstuna vid 11 tiden.
Parkerade och skulle bowla med barnen.
Det gick inte alls, då det var tävling där.
Skulle bli ledigt vid 14-15 tiden.

Vi gick ut igen och dottern kom på att vi kunde besöka Stadsmuseet.
Vi gick dit, förbi den fina ån och fontänen mitt i.

Kom in på museet där det var ganska lugnt och barnen fick fullt upp.
Allt skulle testas inne på museet, som gick att testa.
Först lilla museet...

Sedan vidare till det stora museet med massor av jättestora grejer

På stora var det intressant för oss vuxna också.
Stora vattenkraftturbiner som fungerar ännu och de kommer startas i slutet av Oktober med spöktema dessutom.

Många olika tekniska saker fanns att prova på.
Barnen for omkring överallt.
Allt skulle testas...

Tills magarna började kurra av hunger och vi gick därifrån till vår bokade restaurang

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards