Direktlänk till inlägg 1 november 2017

Väcktes av hostan

Av Sirpa - 1 november 2017 02:42

Kom isäng vid 21.30 tiden efter en dag som blev lång och hektisk.

Vaknade igen vid 1 tiden av ihållande hosta som till sist jagade mig ur sängen.
Sitter nu i soffan med en stor kopp, varmt, rykande the med honung i.
Det lindrar något i halsen och hostan dämpas lite.

Tänker på dagen som nu ligger bakom.
Den blev inte som det var tänkt.

Satt på bussen till Arlanda, med avgångstid 7.45
Kom i kontakt med vår trafikledning med frågor om hur dagen i Västerås var tänkt att lösas.
Förarbyten, raster och annat praktiskt.
Vår egen depå var ju avspärrad sedan dagen innan, pga en brand i en verkstad mitt emot på gatan.

Ingen plan var satt utan vi tog beslutet att jag återvänder till Västerås för att finnas till hands.
Hoppade av vår buss i Enköping och fick åka tillbaks med en UL buss.

Ringde samtal under den resan för att bringa lite ordning i hur dagen skulle lösas.
Bussarna hade stått natten på Västerås Lokaltrafik och flera förare hade sina bilar fast på depån och kom inte åt dem

Taxi hade löst gårdagens problem och idag blev det jag som tog dem istället.

Jag körde förare till och från byten.
Vi fick låna rastlokal på VL för att värma mat och gå på toa.
Jag körde hem förare som var utan bilar.
Hjälpte lasta, städa ur bussar och skjutsade vidare.
Timme ut och timme in var det full fart.
Arlandaförare och Mdh förare.

Strukturera om byten som gjordes på Resecentrum istället för depån vi inte hade.
Många samtal med trafikledning, chefer och förarkollegor.
Hade sådan tur att en förarkollega hade kopior på listor för våra körningar och depåbilsbyten.
Jag fick bättre överblick då och kunde planera ordentligt.

Många vändor blev det åt alla håll och kanter.
Hade med mig lite smörgås och kaffe som jag fick i mig mellan vändorna.
Flera kollegor var in på VL och hade sin rast.
Det gav mig möjligheten att träffa mina gamla kollegor från min tid på VL som trafikledare och personalplanerare och förare där.

Lång, hektisk men skojig dag med mängder att härliga möten, mycket prat och planering.
Min dag slutande inte förrän det sista förarbytet gjordes vid 19.30 tiden.

Då var jag jättetrött, hostig och förkylningen hade lagt rabarber på all min ork och kraft.
Tog hem bilen till parkeringen och gick in till min sambo.
De bussar som kommit in för kvällen stod på VL:s område.
Tre till väntades in under kvällen.
Där skulle vår tankkille se till så de blev klara för onsdagens körningar.

Med 12 timmars arbetsdag fylld av praktiska, nödvändiga lösningar, för att få vår trafik att rulla.
Ge kollegorna möjligheten till raster och byten som fungerade tidsmässigt, så var jag nöjd. Med gemensam planering fick vi allt att rulla utan gnissel.
Inga kunder märkte av att vi hade det jobbigt och det är viktigast.

Trafikledningen valde att ha mig kvar i Västerås under onsdagen också, då depån kanske skulle öppnas vid 10 tiden.
Ingen vet hur rökskadat vårt är.
Lokaler och bilarna, de bussar som är kvar där.

Det visar sig under dagen.

Nu har jag fått lindring i halsen av mitt the, i natten.
Ska försöka sova några timmar till.
Första förarbytet är 7.30 och då skall jag och bilen vara på plats.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards