Direktlänk till inlägg 25 november 2017

Mormors pälsklingar

Av Sirpa - 25 november 2017 04:15

Igår efter jobbet, då jag blivit hämtad från RC av min sambo, så blev det snabbt ombyte, in med lite mat i min trötta, värkande kropp.
Väska stod redan packad sedan dagen innan.

Jag skulle vara mormor på heltid åt mina två Basseluringar och två katter hos min yngsta dotter.
Egentligen skulle vovvarna varit med min sambo nån timme innan jag kom hem från jobbet, men jag valde ju att åka hem lite tidigare.
Vi skulle sedan åkt med dotterns bil, jag och vovvarna, hem till dem.
Nu hämtade dottern mig istället, hem till dem.

Det är lättare att ha alla djuren i sitt eget hem än att dra dem till oss, så därför gör vi såhär de gånger djurvakt behövs.
Dessutom skulle sambons xhustrus vovve vara hemma hos oss denna helg.
Mycket djur är det stundtals :)
Jättemysigt!

När pälsklingarna och jag blivit själva, tog jag en välbehövlig varmdusch.
Tvättade bort arbetsdagen och fick åter kroppstemperaturen.
Hade blivit så kall ute på Arlanda.

Sedan var det dags för vovvarnas middag.
Två tända ljus väntade på sin mat.
Jag själv värmde på riktigt onyttiga och kaloristinna Vitlöksbröd i ugnen och njöt av till en kopp kaffe vid tv:n

Älsklingen därhemma åkte och hämtade vovve från Köping och sedan mådde han gott.
Han får träffa vovve alldeles för sällan.
Jag är så glad varje gång det blir möjligt för jag vet att det gör både vovve och husse lyckliga.
Att min sambo är lycklig är viktigt för mig.

Lite senare på kvällen tog Bassarna och jag en promenad under en vacker stjärnhimmel.
Det var gnistrande kallt och friskt ute.
Båda vovvarna ville in till slut.
De ville gå och lägga sig för natten.

Jag tog mig mera kaffe och chokladboll till det.
Unnar mig extra fast jag vet att det lägger sig på magen om jag inte rör på mig.
Blev över 70 tusen steg förra veckan i jobbet så jag tror nog att jag kan unna mig.

Dessutom allt slit med resenärers bagage, borde förbränna en hel del.
Samt att vara ute i kylan så mycket som jag är.

Ville katt tyckte att han skulle köra med tasspåläggning på min mage när jag lagt mig.
Han är en riktig healer den kissen.
Lägger sig varm och tung på en i sängen och spinner.
Fast han är så liten så gör han sig blytung på en.
En lugnande effekt på mig, har han.
Tittar mig i ögonen och bara lugnar

Det snarkades snart överallt.
Båda hundarna och gammelkattan snarkar.

Det var så tyst och lugnt denna Fredagskväll att jag snabbt gick ner i varv.
Skulle tro att jag sov för fullt innan 21.

Tycker om dotterns trivsamma fina lägenhet
Här bor en familj som bryr sig om varandra.
Min dotter, barnbarnet och de två hundarna och två katterna, samt akvariefiskarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards