Direktlänk till inlägg 26 november 2017

Varje minut fylld....

Av Sirpa - 26 november 2017 06:18

Nog är det som förgjort vissa dagar, att det inte går att få in vila och ro någonstans.

Jag mådde ju inte så jättebra direkt i Fredags då jag kom hem från jobbet.
Blev hämtad till dottern och de fyrtassingar jag skulle ta hand om medans dotter och barnbarn var iväg på julbord med hennes jobb.

Det var mysigt och rogivande.
Jag sov gott på natten, vaknade och somnade om en stund.
Var ut med hundarna och gav alla pälsklingar deras frukost.
Åkte sedan med dotterns bil och handlade på Willys i Surahammar.
Skönt få det gjort i lugn och ro, Lördag morgon.

Ut med hundarna igen och sedan fick det bli brunch för mig själv.
Vid lunchtid kom så lägenhetsinnehavarna hem och vi tog en fika tillsammans innan min sambo hämtade mig.

Åkte hem på hala vägar.
Väl hemma så rastade han vovve som vi har hemma denna helg.
Jag kom iordning med uppackning av varor och grejer som varit med.
Kände mig trött och hade sagt redan i bilen att jag inget skulle göra hemma denna dag.
Vila var nödvändigt

Då jag kände att jag kan fixa en sak innan vilan, så fick det bli att julbelysningen till balkongräcket kom upp.
Vi har ju här riktiga uttag på balkongen så det blev jättebra.

Blev nöjd med det jobbet.
Sedan kommer det att bli dags för elljusstakar och stjärnor i fönstren.

Värmde på glögg, bryggde kaffe och vi njöt av årets första lussebullar som jag köpt.
Blossas alkoholfria är min favorit.
Sambon kan inte dricka glögg alls för sin allergi mot äpplen och vissa druvor.
Han fick nöja sig med kaffet.

Tog det lugnt en stund och sedan började det gnaga i mig av nån konstig oro.
Hjärnan ville att jag skulle gå ner i källaren och rota fram julpynt och sånt.
Kroppen svarade att den inte orkar.
Det var så mycket bildäck i vägen som jag måste lyfta bort isåfall.

Det blev att jag gav efter för oron och gick ner.
Tur var det!
För när jag hade lyft undan lite däck och annat så fick jag se att det låg vatten på förrådsgolvet.

Bar upp några kartonger med pynt till lägenheten och berättade för sambon vad jag upptäckt.
Gick ner igen och lyfte ut allt som stod på den sidan vattnet var.
Tungt och jättejobbigt.
Jag slet i oro för att få fram orsaken till vattnet.

Bar upp ännu mera och ringde sedan Jouren om vattnet.
Jättetrevlig kvinna på SOS alarmering som jag fick prata med.
Jag visste ju inte alls hur det såg ut i grannförrådet, där vattnet verkade komma ifrån.

Fortsatte sedan jobba med att flytta på våra saker.
Vi har ju en hel del som kan bli förstört.
Husvagnens all inredning bla.

Kändes riktigt olustigt.
Snart kon så en kille från jouren och han kunde bara konstatera att inget stod och läckte nu och att inget skulle göras förrän på måndag.

Så jag fick stuva in allt på den ena sidan av förrådet bara och sedan stänga till.
Allt julpynt var uppburet.

Då vovve var hos oss och han inte kunde lämnas ensam och heller inte vara nere i källaren så slet jag ensam med allt i förrådet.
Vovve är redan så orolig när han är hos oss och nåt nytt händer.

Var klar därnere efter nästan tre timmars slit och kunde sedan pusta ut i soffan.
Helt slut i rygg och armar.
Jag är ju van att slita ensam med allt i livet så detta var inte främmande för mig.
Tog bara på krafterna, som redan var slut innan jag började.

Jag är glad återigen att jag lyssnade på känslan, när något sade åt mig att gå ner till källaren.
Lyckades på så vis rädda vårt förtält och andra textilier från husvagnen som låg därnere.

Känns lite snopet samtidigt då jag var så trygg med detta torra fina förråd.
Så är det nu inte....
Får se hur det ser ut idag.
Ska straxt ner och kolla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards