Direktlänk till inlägg 27 november 2017

Morgonens stillhet

Av Sirpa - 27 november 2017 04:47

Första tanken när jag vaknade var.. Har inte älsklingen gått upp ännu? Han ska jobba tidigt.
Det visade sig att han redan var uppe.
Högen bredvid mig var bara kudde och täcke.

Ville somna om igen men hjärnan tyckte att vi sovit nog.
7 timmar fick räcka.
Gick upp och pussade min älskade hejdå när han trött stod arbetsklädd i hallen.
Förmiddagsskift är inte hans grej alls.

Tog på kaffe och tände levande ljus i sovrummet.
Behaglig start på dagen, på arbetsveckan, som jag vet kommer bli lång och intensiv.

Kände närvaron av någon i rummet och det syns ju även på fotot att jag inte är ensam i rummet.

Jag har under de senaste dagarna saknat min Titti så oerhört.
Känt hennes närvaro.
Kanske är det hon som är med mig här, för att trösta i saknaden.
Jag hoppas det

Det är så tomt utan henne.
Tre år har snart gått och jag tänker så ofta på henne.
Tänker på hur hon skulle tyckt om att bo med oss här i lägenheten.
Säkert är hon här då, för att ge mig ro.

Min lilla underbara livskamrat som var med mig i 15 år.

Snart är det Första Advent och då kommer jag att varje dag, fira Julen.
Fira han som kommer att födas till Jorden.

Kommer att lägga in några besök i kyrkan, för jag känner att jag behöver det.
Gemenskapen i kyrkan, i tron, i värmen och hoppet om att livet kan vara utan oro och stress.
Jag vet att min sambo inte kommer att följa med och det respekterar jag.
Han och religion är inte kompatibla, så är det bara.
Han respekterar min Gudstro och lever i det.

Advent har stor betydelse för mig.
Väntan på någonting stort och fint.

Sedan får vi se hur Julhelgen blir för oss.
Känns ju ännu osäkert med ledigheten.
Julafton är säker och jag hoppas att Annandagen går fri, då jag bjudit mina nära och kära hit till oss.

Det borde jag få veta idag, då vi har möte på jobbet ikväll och jag kommer innan dess att ha ett möte med henne som har hand om mitt Terminalvärdskap.
Vi får se vad hon levererar.

Just nu tar jag det lugnt en stund.
Med ljusen tända, i tystnaden.
Laddar mina batterier inför en lång dag.

Min arbetsvecka kommer att vara på Arlanda.
Idag åker jag dit med 6.25 turen, för att kunna återvända till Västerås till mötet sedan.

Ett möte som vi alla väntat på.
Få höra hur tankegångarna går om vår framtid.
Om vi någonstans, kommer att få några förbättringar.
Eller om det blir ännu mera åtstramningar.
Blir det det sistnämnda så lämnar jag skeppet.
Jag orkar inte och vill inte kämpa i ständig motvind.
Något måste lossna och bli bättre.

Spännande möte.
Hoppas vi får svar på våra frågor...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards