Alla inlägg den 3 december 2017

Av Sirpa - 3 december 2017 22:25

I Lördags, efter att jag varit och storhandlat först, så åkte jag och Elsa Saab till Ramnäs och hämtade mitt lilla barnbarn.
Hon hade övernattningsväskan färdigpackad och jag tog bara en kopp kaffe med hennes mamma, klappade om hundar och katter. Innan vi åkte tillbaka mot Västerås.

Parkerade Elsa utanför på parkeringen och bar upp alla varor.
Sorterade in i skåp och skafferi.
Jag hade köpt en smörgåstårta som vickade ur i kassen, då dess plastförpackning öppnades, när jag skulle lyfta den.
Vad ledsen jag blev!
Räddade tårtan men den var ingen vacker syn.

Så det blev till att planera om.
Barnbarnet och jag skulle överraska min älskade sambo.
Vi skulle åka med mat till honom på jobbet, på hans rast.
Fixade till goda köttbullar och pasta.
Gott bröd, grönsaker, kaffe och kaka.

Vi var på plats och hade dukat fint då kärestan kom in med bussen.
Mysigt att äta tillsammans.
Gav present och det skriver jag om i ett annat blogginlägg, för den var bra.

Han fortsatte jobba sedan och vi åkte hem.
Jag var jättetrött så det fick bli en kort vila, medans lillan såg på barnkanalen.

Vi julpyntade och fick fram adventstaken till imorgon.
Plockade iordning Julkrubban.
I köket blev det rött på gardinerna och juliga tabletter på bordet.

Senare mot kvällningen bäddade vi iordning soffan.
Såg på julkalendern på tv tillsammans.
Spännande avsnitt.
Senare hämtade vi kärestan från jobbet.

Vi gjorde ganska snart kväller och jag läste ur en spännande bok för lillan, tills hon somnade.
Släckte och somnade jag med.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards