Alla inlägg den 12 december 2017

Av Sirpa - 12 december 2017 21:20

Vaknade inatt straxt efter två och kunde inte somna om.
Låg i soffan och mejlade till chefer och bloggade.
Somnade till kanske 1-2 timmar där i soffan, med min morgonrock som täcke.
Vaknade när kärestan gick upp för att jobba.

Han åkte hemifrån vid 7 tiden och jag hade redan kvällen innan, tagit fram nötfärs ur frysen, som nästan tinat under natten.
Satte igång att göra Juleköttbullar.

Det var ett dubbeljobb då jag även gjorde helt mjölkproteinfria av ett halvt kilo färs.
Min lilltjej är ju allergisk och jag vet att hon tycker om mormors köttbullar.

Gjorde sedan på vanligt vis av ett kilo färs.
Stekte i pannan på vanligt vis och i lagom storlek.
De blev goda.

Lite senare dukade jag fram frukost, till min yngsta dotter och lillan, som kom över med bassarna.
Lillan har ögoninflammation och är hemma från skolan denna vecka.
Gav henne ögondroppar innan de åt frukost.

Jag gjorde pajdeg, till flera pajer.
Lade det att vila i kylen.

Skalade potatis och morötter för att koka.
Grejade till en korv stroganoff till lunch.
Klädde pajformar och förgräddade skal.
Rev ost i mängd till fyllningen i pajerna.
Det blev fyra formar med ostpaj.

Vid 13 tiden hade jag tvättstugan.
När jag var ner och laddade maskinerna, gick dottern ut med hundarna.

Vi åt mat när kärestan kom hem från jobb och träning. Alla fyra åt vi.
Ner och laddade om maskinerna.
Hade jobbjackan liggande i blöt i en timme.
Blev hyfsat ren efter tvätt.

Kärestan åkte och jobbade sin andra del.
Jag klippte naglarna på lillan.
Hon gillar inte att det görs, men med mormor är det ok att klippa.

Pajerna klara innan tvättstugan.
Fyra blev det.
De andra åkte hem och jag tog en dusch.
Klockan var då vid 17.30 tiden.
Gjorde sedan kväller.



Av Sirpa - 12 december 2017 04:13

Ligger vaken i natten, på soffan.
Har bloggat och mejlat, för att få ur mig det som stör sinnesfriden.
Kämpigt med jobbet...

Var igår till min tandvårdsklinik Smile här i Västerås.
De är toppen att ha och göra med.
Var till Tandhygienist för att gå igenom tänderna, som jag inte gjort på två år.

Eva, som hon heter, var toppen.
Informativ, noggrann, hänsynsfull och jätteduktig.
Mina tänder och tandkött fick sig en välbehövlig omgång.
Tandsten togs bort och allt blev ordentligt rengjort.
Blev rekommenderad tandstickor av silicon som är effektiva och skonsamma.
Köpte med ett gäng hem direkt.

Fick kostnadsförslag på det som behöver åtgärdas.
Som vanligt ligger det hål, under gamla lagningar som gett med sig.
En tand sönder och en lagning nästan loss helt.

Jag skall tillbaka i Januari igen för att fixa det första.
Kommer att kosta en del, men det måste ordnas för att inte bli värre och ge obehag och smärta framöver.

Tog sedan nästa buss till mitt jobb på Arlanda.
Börjar vara ganska less på att åka 3 timmar, varje dag, till och från arbetet.
Känns bortkastat.
Även fast jag jobbar hela vägen så är det för trist för min trivsel. Jag behöver mera action i jobbet. Känna att jag gör nytta.

Återgår till busskörning efter nyår.
Mina dagar blir så grymt långa nu med resorna.
Är oftast borta i 12-13 timmar varje arbetsdag.
Hinner och orkar inte mycket hemma efter det.

Dessutom söker vi ju båda annat jobb för fullt. Jobb finns, det är bara att välja rätt som gäller.

Hade en hel del att göra igår på Arlanda, de timmar jag var där.
Snöade och det ledde till förseningar.
Väldigt mycket resenärer på Arlanda men inte så många som åkte buss.

Kom hem frusen och trött vid 18 tiden.
Mat och soffhäng blev kvällens sysslor.

Jag jobbade ju i Söndags.
Självvalt då jag visste att det är mycket resande då.
Stämde så bra! Jag hade fullt upp hela tiden.

På något sätt trivs jag på Arlanda.
Det är synd att vägen dit är så lång, annars skulle jag kunna tänka mig att jobba där.
Det är som en helt egen, liten stad, full av aktivitet.
Gillar att studera dem som är anställda.
Kafeerna, incheckningarna, städningen, vakterna, taxivärdarna och alla de som gör att systemet fungerar.

Ändå ser ju jag bara det yttre.
Innanför passkontrollerna lär det ju vara lika mycket aktivitet.
Skillnaden är att där inte finns fordon och bagagekärror.

Intressant att se.

Jag lär känna mer och mer folk där.
Känner mig mer och mer hemma liksom.
Synd bara att vi inte har något ställe att förvara tex min matpåse och kanske lite förbrukningsmaterial till våra bussar.
Bara nåt litet krypin.
Där jag nu får ha påsen kommer ju vem som helst in.

Nu känner jag att ögonlocken vill stängas en stund.
Det snöar ute, hörde nyss en plog...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards