Alla inlägg den 15 december 2017

Av Sirpa - 15 december 2017 22:28

Ikväll blev den klädd, vår lilla gran.
Gick via centrum på vägen hem från bussen och köpte en ljusslinga till den.

Sedan efter att jag trillat in genom dörren hemma, trött, hungrig och frusen.
Efter lite mat och vila, så plockade jag fram granen och satte igång att klä den med ljusen.
Sedan följde mina älskade dekorationer.
Jag har mina favoriter som hänger med från år till år, som jag inte vill skiljas ifrån.

Blev själv nöjd med resultatet.

Av Sirpa - 15 december 2017 08:47

Då jag går så långa sträckor i jobbet varje dag, så får jag obehagliga förhårdnader på fötterna.
Mellan tårna, där tåbenen ligger och nöter emot varann.
Gör riktigt ont på kvällarna.

Skickade efter speciella plåster att ha på, som har en läkande, mjukgörande effekt.
Tog på ett par stycken igår kväll.
Blir intressant att se om de hjälper.

Mina skor är bekväma träningsskor, så det borde inte vara något med dem som gör förhårdnaderna.

Av Sirpa - 15 december 2017 06:39

Har nu fixat morgonkaffet och thermosen som skall med till jobbet.

Sovit som en stock inatt, efter en lång och riktigt hektisk dag på Arlanda.
Som började på bussen in på morgonen då en man mådde dåligt.
Han kräktes våldsamt och mådde riktigt illa, var yr och dessutom diabetiker.

Tog hand om honom i bussen först och såg sedan till att han fick vård på Arlanda.
Ledsagade till Vårdcentralen.
Gav mitt jobbnummer och han ringde 3 timmar senare att han mådde bra igen och skulle hem.
Han hade bara åkt med för att vinka av dottern på Arlanda.

För mig kändes det bra att dels kunna hjälpa men också att få veta att han mådde bra igen.

Annars på Arlanda var det full fart.
Jättemycket resenärer överallt och stimmigt.
Hjälpte våra bussar på rad och hann knappt ha någon rast.
Det ringde en kille som behövde information och foton på det som inte är bra för vår del på terminalerna.
Informationen och tydligheten till våra resenärer.

Det var ett intressant jobb, då jag via mejl låt honom få allt som behöver ändras.
Det kommer att ske i en snar framtid.

Resten löser vi med att ta in fler terminalvärdar.
Jag fick träffa två denna dag som kändes jättebra och intresserade.
Jag kommer själv att utbilda dem på Arlanda.

Hela dagen regnade det och blåste, så jag var våt och kall.
Valde att åka hem med 16 turen då jag behövdes längre.

Fick även idag träffa en av våra nystripade bussar, som är jättestilig.

Se bara vilken skönhet :)
Jag blev helförtjust och glad.

Väl hemma i Västerås tog jag vägen förbi Ica på stan och sedan kvartersbutiken och hämtade ut ett paket.

Stupade in genom dörren, genomvåt av regnet, trött, helt färdig i benen och hungrig.
Släppte allt i mina händer på hallgolvet, av med kläderna och i duschen.

Sedan fick det bli lugna tag resten av kvällen.
Åt mat, tog en varm glögg med goda pepparkakor.
Körde disk och plocka ur det bara, enda hemmajobbet denna kväll.
Somnade till vid tv:n senare och valde att gå isäng.
Älsklingen jobbade kväller.

Somnade som en stock och hörde inte ens när han kom hem.

Det blev några steg...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards