Alla inlägg den 16 december 2017

Av Sirpa - 16 december 2017 22:36

Idag efter att sambon och jag varit till Erikslunds Shoppingcenter och inhandlat lite julklappar, så for vi ut till lillsyrrans viloplats och tände ett ljus i lyktan.
Lämnade också en vacker blomma.

Känns alltid bra att ha besökt henne en stund.
Saknaden är återigen mera påtaglig, då det närmar sig Jul.
Jag brukade ju besöka henne med någonting med mig. Vi hade ofta gofika eller så åt vi frukost som jag hade med mig.

Sedan åkte vi hem.
Värmde på Gulaschsoppa, som var supergod och åt gott bröd till.
Kaffe och en stunds vila, efter välbehövlig dusch.

Tog på oss sköna kläder och åkte ut för att hälsa på en god vän, som vi inte sett, på över ett år.
Det blev ett möte med varma kramar.
Mycket hade vi att prata om, med hans hustru också, som jag träffade för första gången.
Vi fikade och satt vid en varm braskamin.

Jag fick njuta av att klappa katter.
En gammelkatta som är döv och hon spann så det dånade när jag satt och smekte henne över den mjuka pälsen.

Det var ett gripande, känslosamt möte med vår kära vän.
Mycket har hänt sedan vi sågs senast och jag kände stundtals att jag hade svårt att hålla mina tårar i styr, då hans hustru berättade om hur livet hade varit.

De har kämpat och kämpar ännu, efter en fruktansvärd olycka som skakade om oss alla i chock för ett år sedan.

Efter drygt två timmar bröt vi upp och åkte hemåt.
Vi kommer snart att ses igen, helt klart, då vi nu tagit steget till ett första besök.



Av Sirpa - 16 december 2017 13:29

Elsa Saab och jag var iväg tidigt imorse och storhandlade på Hälla.
Det blev både Maxi och Willys.
Hon muttrade om att behöva jobba så tidigt, en för henne ledig dag, tydligen.






Av Sirpa - 16 december 2017 06:38

Trots att detta är enda lediga dagen för mig, innan Julafton, så är jag uppe tidigt.
Hann inte sova riktigt så länge som kropp och knopp behövt, men det får jag ta igen ikväll istället, lägga mig tidigare.

Ska först ner och dra igång tvättmaskinerna.
Min jobbjacka ser hemsk ut igen, efter alla droppande bussluckor.
Det är vägsalt och jag vet inte allt i den smutsen.

Hade besök av två nya kundvärdar igår på Arlanda, med sin handledare.
Deras jackor var så vita och rena.

När maskinerna är igång så sticker jag och Saaben Elsa till Maxi och handlar.
Kommer nog att besöka Willys också för att byta ut kolsyretub till vattenautomaten.

Sedan hem igen, hänga tvätt och äta frukost.

I eftermiddag skall vi åka och hälsa på en kär god vän och kollega till oss.
Ser fram emot det besöket, som vi skulle gjort för länge sedan, men det har inte blivit av.
Var sak har ju sin tid, heter det ju.

Jag får verkligen planera min tid noga fram till Jul.
Det kommer att vara intensiva dagar på Arlanda.
Framförallt 22-23 som är de värsta resdagarna innan Jul.

Det jag har kvar att göra till julbordet på Julafton i Eskilstuna, är Janssons Frestelse.
Den vill jag inte frysa så det får bli en eller två dagar innan jag gör den.

Annars är det julklappar kvar att inhandla.
Kommer bara att ge flera till barnbarnen.
Mina barn får någonting, men inget stort och dyrt.
Vi behöver pengarna till oss själva.

Straxt bär det iväg ner i tvättstugan.
Dagen måste igång om jag skall hinna allt som är tänkt.

Jobb igen imorgon Söndag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards