Direktlänk till inlägg 31 december 2017

Tar på krafterna

Av Sirpa - 31 december 2017 11:15

Hade igår stora problem med hög vilopuls, andfåddhet och grym trötthet.
Kände hur kroppen jobbade på högvarv fast jag inget gjorde.

Det enda som blev gjort igår var nedplock av granen och pyntet som var kvar.
Gick i lugn och ro härhemma, samtalande med sambon om vår framtid i arbetslivet

Sedan strök jag lite skjortor inför kommande arbetsdagar.
Har inte orkat det efter tvättstugan, de dagar jag kämpat på Arlanda.

Kände att jag nog kunde jobba på Nyårsdagen. Köra en vända iallfall.
Orken är i stort sett obefintlig och jag hostar rejält om mornarna.
Det kommer upp slem som smakar skumt.

Efter maten sedan, vid 13 snåret.
När vi ätit rester från julmaten som var supergott, så kände jag hur krafterna tröt.
Hjärtat gjorde en serie med hårda dunk, som kändes i hela kroppen och tog andan ur mig.

Sedan var pulsen hög 85-95 slag i minuten och riktigt ojämn och påfrestande för hela mitt befinnande.
Allt kändes jobbigt, tungt och svårt att andas.
Det stack och småhögg i bröstet, vet inte om det kom från hjärtat.

Detta höll i sig i över 6 timmar.
Somnade i sängen utmattad till sist och vaknade genomsvettig och helt slut.

Hade tankar på att ringa sjukvården men samtidigt inte villig att sätta mig på akuten för att få konstaterat att jag bara är lat.
Hemskt med detta dåliga samvete så fort jag inte mår bra.
Likaså en oro över att måst störa sjukvården med mina krämpor.

Hasade omkring kvällen, såg på tv och pratade om hur jag skulle orka jobba på måndag.
Sambon har nu också blivit förkyld, smittad av mig säkert.
Han frös hela kvälken med fliesjacka på inne. Som tur har han ledigt ett par dagar.

Vi är två vrak just nu, gubben och jag.

Gick och lade mig vid 22 tiden.
Slocknade direkt.
Hörde inte sambon när han lade sig, var så slut.
Vaknade 5 imorse, gick upp alldeles matt i knäna.
La mig i soffan och somnade igen och sov i 3 timmar till.

Jag kan sova hur mycket som helst tydligen...

Vi resonerade fram denna Nyårsaftonsmorgon att jag blir hemma fler dagar.
Ringde Trafikledningen.

Vårdcentralen gäller imorgon
Jag orkar inte ha det såhär.
Nåt är helt galet fel i min kropp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards