Direktlänk till inlägg 31 december 2017

Sista tankarna för iår

Av Sirpa - 31 december 2017 23:33

Min älskade sambo ligger och sover, lite oroligt men ändå i sömnens värld, i sovrummet.

Jag låg bara och skruvade och vände, efter vi släckt lampan.
Hörde allt spring i trappen, smällare och raketer ute, tjut och gap från nyårsonyktra grannar och förbipasserande.

Jag är igenomtrött men får inte ro att sova.
Så nyss tog jag med täcke och kudde, smög mig ut till soffan och ligger här istället så jag inte stör min älskling som ska upp tidigt och jobba.
Pulsen ligger på en hög nivå igen och det trycker över bröstkorgen.
En smärta strålar även ut i ryggen, under vänster skulderblad.

Ska försöka komma till ro här i soffan.
Om ca 20 minuter kommer det att dra igång ett stort fyrverkeri nere på stan.
Kanske kan det bli lugnare efter 12 slaget sedan.

Jag hade tänkt följa med min käresta till jobbet, den första tidiga turen till och från Arlanda.
Nu vet jag inte alls om jag kommer orka, om jag inte får sova nåt.
Vi ska upp 3.

Ute kommer det ner blötsnö så risken är att det blir halt och otäckt imorgon bitti längs vägarna.

Jag tänker på alla stackars djur som lider av detta smällande.
På deras ägare som får oroligt se på när den lilla älsklingen mår dåligt.

Nu är det bara dryga 40 minuter kvar av år 2017.

Vi pratade ikväll om vårt hopp om att det nya året för med sig mindre elände och oro för vår del.
En stund under kvällen såg jag min egen avslappnade, glada och goa man, som jag blev så kär i för några år sedan.
Han kunde lägga bort oro och jobbiga bördor för en stund och bara vara sig själv.
Så härligt!
Vad jag njöt av att se honom finnas där, under den trötthet och oro som tär på oss.

Jag kramade honom hårt och bad till vår Skapare, att ge oss mera glädje under kommande år.
Att lätta på de bördor han bär och ge oss ro i arbetslivet.

Livet skall inte behöva vara ett enda stort krav från andra ständigt.
Människor måste lära sig att bära sitt eget liv och inte lämpa över på andra ständigt.

Bara för att någon är hjälpsam och god så innebär inte det att denne måste bära på allas problem och allt som de måste få uträttat.
Det finns yrkesfolk till detta.

Jag hoppas och ber att vi kan få tillräckligt med lugn i vårt liv, att vi kan bli en till familjemedlem.
Vi vill ju bli med vovve.
Det har hittills vår arbetsplats sett till att det inte gått att genomföra.

Denna omöjlighet och ovillighet i att ge oss scheman och arbetstider som fungerar i livet.

Ska vi ha vovve så lär vi få lov att byta jobb.
Det är vi överens om.

Nu är det straxt ett nytt år.
Nya möjligheter och nya chanser att förverkliga det vi vill.

Gott slut mina följare :)
Vi ses igen nästa år.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards