Direktlänk till inlägg 6 januari 2018

Fick nästan panik....

Av Sirpa - 6 januari 2018 19:42

Idag kände jag mig något bättre och det resulterade i att jag började planera att återgå till jobb på Måndag.

Sambon tittade uppgivet på mig...
Han visste vad detta innebar, när jag kände mig bättre så vaknar oron i mig och jag vill in i det vanliga livet igen, med full fart.

Jag ville ut från lägenheten.
Kände hur paniken kom krypande och jag bytte om, gick ut till vår kvartersbutik för att hämta ut ett paket som kommit från Apotea.
Blodtrycksmedicin.

Kändes skönt att komma ut och första 10 minuterna var jag alldeles yr och vinglig.
Balansen ville inte infinna sig.
Det blev en väldigt lugn promenad, då jag genast fick hjärtklappning och blev andfådd.

Tog ut paketet och tog en liten extra sväng runt kvarteret innan jag gick hem igen.
Kändes genast bättre av att ha varit ute den stunden.

Vi bestämde sedan att efter vila så skulle vi åka ut till Björnön för att låta vovve rastas ordentligt.

Klädde oss varmt och åkte ut till Södra Björnön.
Gick sedan mot badet.
Tog lite foton längs vägen.
Vandrade fram väldigt lugnt och på återvägen var jag trött och andfådd.
Började även bli frusen då det var minusgrader.

Vackert ute.
Såg Mistlar med bär.
Har aldrig sett sådana mängder och så nära.
Ett helt träd var fullt av Mistel.

Vovve tyckte det var härligt att busa ute.
Så lite folk på den delen av ön så vi kunde släppa honom lös så han kunde springa efter pinnar som husse kastade åt honom.

Min hjärna lugnade ner sig efter att vi varit ute på promenaden.
Trodde att jag skulle krypa ur mitt eget skinn innan jag stack ut.

Nu är det kväll och jag har vilat i timmar i soffan.
Sov en kort stund. Helt slut.
Det tog enormt på mina krafter, bara det lilla vi var ute.
Nu är det testat och jag är inte arbetsför ännu på ett tag.

Jag har kissat mängder sen vi kom hem, så jag blev nog kall därute.
Blåste lite råkallt vid vattnet och på de öppna ytorna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards