Direktlänk till inlägg 7 januari 2018

Kraftmätning

Av Sirpa - 7 januari 2018 01:11

Jag gick och lade mig vid 22.30 tiden.
Ville katt kom upp till mig i sängen, nöjd och belåten över att få rå om mormor för sig själv, utan vovve i närheten.
Vi hade våran gosestund och Ville spann belåtet på min mage.

Jag släckte och somnade trött och slutkörd efter dagen.
Vaknade vid midnatt av att husse och vovve kom in och skulle sova i sovrummet också.
Ville satt då i fönstret och morrade, fräste och larvade sig.
Helt utan anledning då vovve inte direkt brydde sig i honom.
Han tystnade inte, utan fortsatte sitt oväsen.

Till sist tröttnade jag på oljudet så Ville åkte ut från sovrummet.
Jag var trött och behövde sova, utan kattfräs och störningsmoment.

Ja då började vovve att larva efter Ville ut i de andra rummen som för att trigga honom och visa sig på styva linan.
Då lessnade både sambon och jag.
Vi behövde komma till ro och sova.

Det hela slutade med att jag tog med mina sängkläder och bar ut i soffan.
In med vovve, mat o vatten in i sovrummet och igen med dörren.

Då blev det färdigdiskuterat om tangordningen härhemma med djuren.
Husse och vovve fick sova ifred och Ville som gärna är ute och vandrar på nätterna, som många katter gör, fick göra det utan att reta vovve.

Min sömn var förstörd av deras käbbel och fräs och nu ligger jag här i soffan, gnisslar tänder över dessa två herrar med tassar, som behöver hålla på med sin kraftmätning, mitt i natten.
Detta hade de gott kunnat fixa på dagen så var det ur världen, när vi människor behövde sova.

På dagen roade de sig med att den ena sov som en gris på ett högskåp och den andra svansade som en skugga efter sin husse, varenda sekund.
Då hade de ju haft möjlighet att diskutera sina platser i hushållet.
Nejdå... Detta sparades till nattens timmar.
Grrr!!!

Imorgon får de vandra skilda vägar då vovve åker hem till sitt och Ville får lägenheten för sig själv, som han trivs med.
Ville är ju här för att hela mig då jag mår dåligt, så han stannar ett tag till.

Storstädning av lägenheten gäller då vovve fäller päls så det ligger överallt i varje vrå.
Likaså sanering av golven efter kissfläckar då han inte kan hålla tätt. Gamla gubben.

Trasmattorna jag lagt ut hamnar i tvätten.
Alla känsliga mattor har jag plockat bort när han är här, då de inte går att tvätta.
Soffan och sängen är tabu.
Dem vill jag inte ha förstörda av kiss.

Ville har nu gått runt och nosat på alla intorkade fläckar på golven.
Han har mjauat och klagat, muttrat och sniffat.
Katter är ju renliga individer så han tycker att det är ovärdigt med såna golv.

Vovve måste ju få vara med sin husse så detta är lösningen.
Det fixar vi.
Inget i vårt liv är ju enkelt, så varför skulle detta vara ett undantag :)
Älskar man sina familjemedlemmar så offrar man bekvämlighet, så är det att vara djurägare.

Fixar man inte kompromisser av detta slag så ska man inte ha djur.
En dag kommer vi att ha egen hund och då kan vad som helst ske.
Den kommer också bli gammal och få krämpor av olika slag

Vovve är välkommen hemma hos oss, trots sina krämpor.
Lika älskad ändå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards