Direktlänk till inlägg 8 januari 2018

Tacksam över bloggen...

Av Sirpa - 8 januari 2018 09:03

Jag är verkligen tacksam över att ha möjligheten att skriva av mig oro och tankar.

Min blogg är en gåva i stunden.

Jag gillar inte väntan...
Det är vad livet handlar om just nu.
Vänta på den dagen jag får komma till en ordentlig undersökning på Hjärtmottagningen.

Den 23/1
I min värld är det en hel evighet dit.

Visst ska jag dit en vecka innan för provtagningar, så det känns ju som ett bra steg framåt.

Bara för nån dag sedan tändes hoppet att jag kanske orkar börja jobba igen.
Så blev det ju inte.
Jag är alldeles för ivrig att komma in i vardagliga banor igen.
Hoppas på att det bara över en natt vänder och jag kan jobba vidare, träna och vara mitt pigga jag igen.

Så är ju inte verkligheten

Sedan ligger det en oro om vad som beslutas.
Blir det operation eller är jag inte tillräcklig dålig för att det skall bli aktuellt.
Hur skall jag då orka vidare med den trötthet och andfåddhet som nu är ständig följeslagare.

Fick jag bestämma så såg jag helst att deffekten jag har i hjärtat rätas till.
Klaffen byts ut, med rehab som behöver tas igenom och sedan är jag ok igen.
Säkert med nån medicin i bagaget för resten av livet.
Men jag kan jobba full tid och träna så jag mår bra.

Jag rubbas mentalt fullständigt när kroppen begränsar mig från att leva normalt.
När jag vet att en lösning finns på problemet.

Visst är jag medveten om att det är kämpigt inom vårdsektorn och jag är säkert lågprio vad gäller vård.
Jag är snart 60 år och kvinna.
Men jag är i full fart annars och vill så mycket mera.
Jobba vill jag göra i massor med år till.

Troligtvis i någon annan branch för bussbranchen är ingen framtid, med all den stress som råder.
Stressa är inte bra för någon!

Oavsett om jag opereras eller inte så fixar inte min kropp stressen längre.
Varken hjärtat eller hjärnan.

Jag älskar att köra buss men inte med hälsan och livet som insats.

Så frågetecknen och oron är stor och jag känner hur det bryter ner mig dag för dag.

Igår var jag dessutom med om något obehagligt.
Satt i soffan och tuggade på ett kex med brieost då det fullkomligt small till bakom mitt högra öga och det smärtade till kraftigt.
Som en blixt bakom ögat.
Jag blev yr och illamående och bara stannade till i det jag höll på med.
Munnen full av kex och ost.

Sambon frågade vad som hände och jag fixade inte svara honom utan bara satt där yr och höll mig för ögat.
Smärtan och yrseln avtog lite i taget och jag började istället få en kraftig huvudvärk.
Den bara kom sådär inom loppet av några minuter.

Ögat kändes konstigt.
Liksom torrt och väldigt ansträngt.
Som att jag suttit i blåst.
Det rann tårar ur den och jag blinkade hela tiden för att få bort den obehagliga känslan.
Till sist blev känslan mera som grus i ögat och den känslan hängde kvar och är så än idag, fast jag sovit.

Vete sjutton vad detta var.
Otäck kändes det iallafall.

Jag önskar att jag hade någon inom sjukvården att tala med om min oro.
Men gör jag försök där så blir det så krystat för jag känner mig själv larvig, som att jag stör med bagateller.
Att det finns viktigare saker för läkare och sköterskor att göra än att lyssna på mitt babbel.

De är så stressade och jag vill inte spä på det.

Min blogg är bra.
Inte för att jag får svar på frågor eller kommentarer på nåt vis, utan för att jag kan skriva av mig.
Det känns lite som att få prata ur sig.

För att få kommentarer på en blogg så måste den handla mera om kul saker eller nåt väldigt udda. Matrecept eller skoinköp, sånt är intressantare än hälsa och tankar i oro.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards