Direktlänk till inlägg 10 januari 2018

Kväll vid tv:n

Av Sirpa - 10 januari 2018 22:23

När min älskade sambo åkt till jobbet vid 14 tiden så var jag parkerad i min soffhörna.

Kändes jobbigt när han åkte iväg, för jag visste att väglaget inte var nådigt idag.
Som igår så låg det en dimma överallt som kom ner på marken och lade sig som en isskorpa överallt.

Mycket olyckor hela tiden och såna dagar är inte lätta för yrkestrafiken.
Stopp och trubbel överallt.

Sambon ringde mig vid 17.30 tiden och det var som jag befarat, jättehalt.
Jag vet att han är proffsig men det finns så mycket andra, ovarsamma nötter ute på vägarna.

Jag såg på tv hela eftermiddagen och kvällen. Somnade till ett par gånger.
Ätit mat och kakor till kaffet.
Borde inte göra det då jag känner att fläsket växer då jag inte rör på mig som jag brukar.
Blir lite som tröst eller tristessäta av det hela.
Godis från Julen finns kvar och det hänger med sådant också.

Nu har jag lagt mig och kärestan kommer hem om en och en halv timme.
Jag har huvudvärk och hela kvällen har jag känt hur hjärtat skuttat omkring, lite som den tycker. Knepig oregelbunden rytm..

Orkeslösheten närvarande givetvis...

Undrar hur mina vackra blommor på Arlanda mår nu i kylan.
Det var ett tag sedan jag tog bilder på dem

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards