Direktlänk till inlägg 13 januari 2018

Tidig morgon

Av Sirpa - 13 januari 2018 05:31

Min soffhörna och jag börjar dela många timmar, tankar och tupplurar.
Känner hur den börjar bli hård och nedsutten, precis där jag håller till.
Ingen vidare kvalite på de dynorna tyvärr.
Har en träkant, precis under sittbenet.

Någonting väckte mig väldigt tidigt denna Lördag.
Klockan var nog inte mer än 3.30 eller nåt sånt, när jag var tvungen att gå på toa.
Drack en hel del örtte igår som säkert behövde ut.

Sedan drog tankeverksamheten igång och det var lönlöst att ligga kvar i sängen.
Skulle bara väckt min trötta sambo om jag skruvat och vänt på mig där.
Han behöver sova, efter att ha varit igår och burit möbler med sönerna hans igår
Kastat gamla och hämtat nya.

Så han var trött när han anlände hem vid 20 tiden igår.
Innan dess han vi ju varit och handlat.
Sedan körde han gymet, åt mat efter dusch och drog iväg för att hjälpa frakta och bära.
Typiskt hans lediga dagar.
Fullt upp med anhöriga åt alla håll.
Så han behöver sina vilotimmar, min älskade, godhjärtade sliträv.

Sitter i min soffhörna och tänker.
Med ljus tända i rummet.
Mina vackra lyktor som jag fick av äldsta dottern. De har så fint sken i det vita.

Jag behöver alla ljusinputs som går att få fram. Fylla på energidepåerna, som varit uttömda i veckor nu.

Dricker mitt örtte.
Samtidigt fixade jag till en pytteliten kopp instantkaffe, för att inte få ont i huvudet.
Njuter så av att inte ha ont.
Tar en bit i taget nu, för att hitta energikällor att tanka ur.

Igår var jag målmedveten i mitt intag av föda.
Inget fikabröd eller godis.
Det enda bröd jag åt var en bit Fäbodknäcke.
Annars blev det soppa.
Ost och broccoli till lunch. Grönsakssoppa till middag. Den sistnämnda åt både sambo och barnbarn med god aptit då jag omvandlade deras del till korvsoppa.

På kvällen när magen pep efter onyttigheter att snaska på, fick den en god tonfiskburk i olja. Jättegott!
Ville visade också intresse för den burken men han har sin mat.

Ville åt potatischips med sambon i soffan då denne njöt av en liten whiskeypinne efter dagens slit.
Ville åt ett chips själv, så det krasade i hans söta mun. :) Knasig katt!

Min mage kurrade av hunger när jag vaknade. Självklart saknar kroppen intaget av socker och kolhydrater som jag försett den med under några veckor.
Inget sånt nu.
Energier kommer från annat straxt.
Tänkte ta yoghurt med hälsomuslin till frukost.

Den är supergod, tycker jag.
Sambon kallar den klippt gräs :)

Imorgon tänkte jag dra igång med juicerna.
Det är då dags för själva fastan.
Juicer och buljong gäller då i så många dagar som flaskorna räcker
Skulle tro att det blir 4 - 5 dagar.

På måndag skall jag ta mig till Hjärtmottagningen och låta dem ta de prov som behövs inför den större undersökningen.
Prover togs på Vårdcentralen tidigare.
De visade lite sänkt natriumvärde.
Blodsocker och njurvärden såg bra ut i övrigt. Känns skönt.

Får se om jobbet hör av sig om ev 50% arbetsprov på Arlanda.
Om inte så gäller vidare sjukskrivning.
Det fick jag helt klart igår när vi var och handlade, att jag inte är körduglig.
Var så yr att jag vinglade och var jätteostadig.
Körde varuvagnen in i svängdörrarna, hade så dålig avståndsbedömning och det kändes att hjärnan inte riktigt var med.
Sedan där i affären rann ju krafterna ur mig fullständigt.

3 timmar räckte mina krafter till igår.
Lagom för att åka och handla med sambon.
Innan dess hade jag bara plockat med tvätt.
Så laga till soppan, vara med hund och barnbarn igår, blev under total orkeslöshet.

Detta tar på mitt psyke kan jag lova!

Tänkte åka iväg och vara hos en god vän och fd kollega i hennes hus på landet i Värmland.
Bara komma bort och få lite tid med henne, goda samtal och kanske få lite moralsnack.
Hon håller lite koll på mig i livet så jag inte bränner ljuset i båda ändor igen.
Men det var inte att tänka på, en resa till henne.
Dels provtagningarna men också min ork.
Skulle behövt åka tåg och buss.
Det får bli vid ett senare tillfälle.
Saknar henne och vill så gärna se hur hon bor nuförtiden i sin söta stuga.
En vän med skinn på näsan och ett ärligt förhållningssätt mot mig.
Sånt vill jag ha!
Människor som står för vad de säger och verkligen vågar säga det de tycker.
Gillar dig E :) det är då säkert!

Idag har jag inga planer på någonting.
Kanske går jag ut en stund på en kortare promenad.
Sambon har säkert fullt upp med släkten så honom ser jag nog inte mycket utav.

Väntar på att min yngsta dotter skall höra av sig om Lilly, som ligger inlagd på Strömsholm med sin ögonstarr.
Kanske får hon komma hem idag eller så blir det bortoperation av ögat.
Vi får se.

Nu känner jag mig sömnig igen.
Klockan är bara 5.30 så kanske jag kryper ner i sängen igen och sover några timmar till.
Dricker mitt örtte först.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards