Direktlänk till inlägg 20 januari 2018

Resan började på Prästgården

Av Sirpa - 20 januari 2018 07:34

Blev under dessa dagar verkligen varse om hur nere för räkning jag är.
Valde att åka iväg på en resa som varit planerad sen långt tillbaks.
Medveten om att det för mig skulle bli begränsat av orken.
Så skönt med miljöombyte från att gå hemma och stirra på samma väggar i veckor.

For iväg i Onsdags med vår egen buss till Eskilstuna och där sedan hämtad av äldsta dottern.
Vi besökte hennes nya kontor.
Hon har nyligen börjat sin tjänst som områdeschef inom socialpsykiatrin i Etuna.
Så hon har fullt upp med att komma in i det nya, besöka de boenden hon ansvarar för med 35 anställda.

Hon klättrar på karriärstegen min fina tjej.
Är så stolt över hennes engagemang över människor som behöver stöd och hjälp i livet. Det märks hur hon älskar det hon arbetar med.
Nu skulle hon avsluta sin arbetsdag med koll av post och mejl, då hon varit runt på olika möten hela dagen.

Sedan for vi till Etunas bästa mataffär.
Ica Ekängen. Hon behövde handla hem mat och jag hittade också lite hem och till vår resa dagen därpå.
Hem till prästgården där jag var tvungen att vila lite innan nåt annat.
Dagen var redan fylld med mina begränsade krafter.

Lillkillen och svärsonen var hemma och maten var straxt klar
Vi åt och sedan for svärsonen iväg för att ploga snö hela natten.
Han är också en arbetsmyra och jobbar hårt. Intresserad av det han gör.
Väldigt kompetent egenföretagare.
Egna maskiner och massor med kunder som står på kö för att han ska lägga sin kunniga hand på olika projekt.

Nattning av lillkillen.
Jag fick sova i gästsängen på kontoret då det var nåt knas med elementet i lillkillens rum, där jag brukar sova.
Han sov inne i stora sovrummet med sin mor och far sålänge.

Jag var yr av trötthet redan vid ankomst dit och det blev ju inte bättre av att jag försökte tvinga mig att vara uppe och umgås med de mina. Så mysigt att få träffa alla tre mina älsklingar.

Gav mig och kröp ner i bädden som var jätteskön. Dottern grejade med sitt ett tag till.
Min puls dunkade på så hårt igen att det var jättesvårt att komma till ro och sova.
Det tjöt i huvudet och jag var tvungen att ta Alvedon för att mota bort huvudvärken som funnits där hela dagen.

Pratade lite med min sambo som var ledig denna dag och befann sig under eftermiddagen hos sina söner, varav den äldste fyllde år.

Det var oerhört vackert ute med all snö som kommit ner.
Tog fotot på kvällen när det var mörkt.

Min sovplats i gästsängen var bekväm och jag njuter så av tystnaden på landet.
Hördes bara någon plog på avstånd.

Det gick till bortåt midnatt innan jag somnade fast jag var helt slut.
Blir så arg när min ork inte räcker till någonting.

I vanliga fall när jag sovit hos familjen på landet så har min morgon för det mesta startat med ett skönt 5-6 km långt träningspass med löparskorna på. Dusch och sedan frulle klar åt familjen.

Nu är jag ett kraftlöst paket som bara flåsar lungorna ur mig vid minsta ansträngning...

Frustrerande!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards