Direktlänk till inlägg 23 januari 2018

Ligger vaken och tänker...

Av Sirpa - 23 januari 2018 23:05

Denna dag blev något helt annat än jag trodde och oroade mig över från början.

Tog bussen till Sjukhuset och Hjärtmottagningen. Kände mig yr i bussen och nästan illamående.
Var så orolig över hur jag skulle bli bemött på mottagningen.

Kom in ganska snabbt till en helt underbar läkare.
Charlotte Hammar.
Hon lyssnade verkligen på vad jag hade att säga och ställde frågor hela tiden.
Gav förklaringar på de olika symptom jag hade.
Med hjärtats oregelbundna slag, smärtan i bröstet och andra förklaringar vad gäller hjärtats funktioner.
Klaffarna, hur de jobbar och vilken deffekt jag har i mitt hjärtas klaff.

Mina värden var helt ok.
Hjärtat var normalstort och jobbade på bra, enligt ekg och blodproverna visade inte på några markörer att hjärtat skulle må dåligt av den skada min klaff har.

Hon misstänker mera åt att det jag lider av nu, med yrseln, andfåddheten och orkeslösheten, har något med lungorna att göra.
Syretillförseln och funktionen i lungorna.
Hostan likaså, att det hör ihop med lungorna.
Så hon skulle ordna remiss vidare för ordentlig genomgång och test av lungorna.

Då jag tränat så mycket i mitt liv, inte rökte och inte drack alkohol så fanns det all anledning att låta kolla allt noga.
Något är knas och det tar vi reda på.
Vi pratade en del om stress och dess påverkan på våra kroppar.

Kände mig lättad och glad när jag tackade och tog henne i hand.
Mitt hjärta behövde ingen vård, inte nu iallafall.
Kanske aktuellt i framtiden.

Kändes så skönt.

Nu är det bara att gå vidare i sökandet av det som tar ner min ork.

Ringde min älskade sambo som precis slutat jobbet och han hämtade mig.
Jag var trött och yr, men så glad över dagens läkarbesök.
Han var också så lättad över att min pump inte behöver renoveras, ännu.

Fantastisk läkare på Hjärtmottagningen.
Tack du goa människa!
För att du tog dig tiden jag behövde.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards