Direktlänk till inlägg 28 januari 2018

Lördag på rull

Av Sirpa - 28 januari 2018 09:12

Lördagsmorgonen var i nådig...
Vaknade med en fruktansvärd huvudvärk efter alla de timmar jag var igång under Fredagen i Ramnäs.
Kom sedan isäng efter 2, så slut att jag hade svårt att somna.

Det blev till att svälja ner 2 Eeze tabletter, försöka somna om. Kände hur illamåendet kom smygande. Låg helt blixtstilla i en ställning som gav lugn en stund.

Sambon kom in med en kopp starkt kaffe till mig en knapp timme senare.
Kunde sätta mig upp, vimmelkantig.
Något senare kunde dagen komma igång.
Tog en lång skön dusch för att skölja bort det kraftlösa ur kroppen.
Blev faktiskt bättre.

Åt vid 11 tiden en väldigt sen frukost.
Fick mera krafter efter det.

Jag hade redan dagen innan pratat med kärestan om att åka med när han skulle jobba extra Lördag eftermiddag.
En tur till och från Arlanda.
Bestämde mig för att fullfölja detta.

Vid 13 tiden lämnade vi hemmet och for till depån. Tog ut en buss som inte direkt är någon favorit.
Kinascania som vi kallar den för.

Hör inte till någons första val kan jag säga.
I den bussen får man verkligen uppleva hur man förstör en grundkonstruktion rejält genom att bara se till pengar.
Plastskräp och opraktiskt designtänk.

Den är bra och bekväm för resenären.
När man som förare väl förstår sig på värmesystemet som lever ett eget liv.
Sköna säten och bra utsikt för resenären.
Föraren har en mängd med siktfällor framme hos sig.
Konstiga kanter och lister som skymmer.
Trafikfarligt till max.

Toan i mitten och detta innebär att bagaeutrymmet hamnar på fel sida.
Ute i trafiken för vår del.
Verkligen inte anpassad för våra körningar.

Vi åkte med få resenärer från Västerås 14.10
Gick och köpte kaffe och kanelbulle åt oss på Pressbyrån.
Sambon körde runt terminalerna under tiden.
Vi fick med oss över 20 resenärer åter.
4 bokade från början bara.
Det ramlade in vartefter :)

Jag hade det helt ok när vi åkte till Arlanda men på vägen hemåt tröt krafterna och jag var yr rejält.
Somnade till kort innan Enköping.
Sambon kör så lugnt och fint så man vaggas till sömns.

Skönt att få vara med honom i jobbet, istället för att vara ensam hemma.

Men helt klart är det ännu helt omöjligt för mig att själv köra bussen.
Yrseln och ostadigheten sitter i och jag kan knappt gå i bussens mittgång utan att vingla, fast bussen står stilla.

Jag är något less på detta mående!!
Vad i glödheta är det som sker i min kropp.



Ute var det vårkänning.
Fåglarna kvittrade och solen strålade.
Grönt på en del åkrar och hoppet tändes om kommande vår, värme och ljus.

Efter jobbet var vi och handlade på Maxi.
Då var jag blek av trötthet.
Kom hem och ordnade mat tillsammans.
Fick bli färskköpta hamburgare och friscobröd.
Gott!

Sedan soffhäng resten av kvällen.
Vi såg på en gripande film.
1939.
Jag gillar inte Per Morberg som har en stor roll i filmen, annars heller.
Än mindre efter hans roll i filmen.

Gick och la mig ganska sent.
Dygnet blev ju något förskjutet redan dagen innan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards