Direktlänk till inlägg 29 januari 2018

Sovit som en kratta...

Av Sirpa - 29 januari 2018 05:49

Sitter nu på Västerås Resecentrum och väntar på mitt tåg mot Skövde Göteborg.
Har byte sedan i Skövde, därifrån vidare till Jönköping.

Sov riktigt illa denna natt.
Först svårt att koppla av och sova och när jag väl fick fatt i sömnen så var den jätteorolig, fylld med drömmar.

Drömde att jag fick bo på ett skyffe till sk hotell, som i min värld var mera som en otäck förvaring
Med en "hotellvärd" av okänd härkomst, som inte gillade att ha gäster men gärna tog mycket betalt för allt.
Frukost fick jag lov att skaffa ute för det fanns inte.
Rummet jag fick stank av cigarettrök och det var kallt, kalt och obehagligt.
Smutsigt överallt och dörren gick inte att stänga ordentligt.

Där skulle jag sova natten var det tänkt.

Vilken obehaglig mardröm!!!

Vaknade igenomsvettig och så glad över att ligga i min egen säng och älsklingen snarkande bredvid.
Hade sedan svårt att somna om igen.

Sedan var det dags att gå upp.
4.15 Konstigt nog kändes det helt ok.
Troligtvis var det just detta att jag kom igång med det som skulle göras nu i dagarna två.
Inte bara gå och vänta, planera och fundera.

Liten kaffethermos med och mackor, som jag tänkte ta på tåget.
Var inte sugen på annat än kaffe hemma.
Sambon skulle iväg och jobba tidig morgon, så han släppte av mig vid RC innan han for vidare.

Så nu sitter jag här, väntar på tåget som nu går om en knapp halvtimme.
Väldigt lite människor i rörelse vid denna tid.
Passar mig bra. Jag behöver lugn och ro en stund nu och ladda det jag gjort av med på morgonen med påklädning, sista packning, smink och iväg.

Allt kostar på så grymt mycket energi för mig nu när orken är så begränsad.

Dessutom är jag inte van vid resande med tåg så det blir ju lite extra.
Känner ingen oro med annat än just min ork idag, hur länge den räcker.


Hoppas och ber att jag får ett bekvämt och lugnt boende, där jag bara kan stänga in mig och koppla bort allting.
Med skön säng, tv, rent och snyggt.

Spännande med nytt.
Det har jag alltid gillat och gör det nu med.
Vet ju mina begränsningar och när kroppen säger stopp.
Kommer att noga ta hänsyn till detta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards