Direktlänk till inlägg 30 januari 2018

Bråttom med det sista

Av Sirpa - 30 januari 2018 17:38

Efter frukosten imorse på hotellet så packade jag det sista och checkade ut.
Gick till RC och det sista vi skulle gå igenom, jag och P.

Loggade in mig i datorn som sedan skulle med hem och tog hand om några kundärenden.
Gick bra, även fast jag hade fullt sjå att lära mig systemet och alla uppgifter som skulle in noga, för att få det rätt.

P hjälpte mig när jag fastnade.
Sakta och noga hankade jag mig fram, för att ha något i bagaget inför att gå in själv hemma imorgon och uträtta det jag klarar och hinner på de 4 timmar jag kommer att jobba, till att börja med.

Kände mig stressad över att hinna lära mig så mycket som möjligt idag.
Detta satte sig på orken och jag kände hur trött jag började bli, innan det ens var lunchtid.

Vid jobb hemma sedan blir det vila lite oftare som gäller.
Fikade med P och köpte med mig macka från Pressbyrån för att få något i magen på tåget hem.

Gick på mitt tåg 12.00 och bytte sedan i Falköping.
Det var jättefint soligt vinterväder.
I Falköping ganska mycket snö.

Stod i 15 min i Falköping i kylan och solen.
Klev sedan på tåget hem till Västerås.

Jag är ingen tågåkare.
Gillar det inte, hur jag än försöker.
Jag sitter illa, det är ett himla babblande i telefon och knappande och knackande på datorer.
Känns som man sitter på ett kontor på räls.

Jag vill ha lugnt när jag reser.

Det äts överallt och lukten av olika sorters mat blandas med stinkande rapar och sopor som åkt med ett tag i påsarna vid sätena.
Tåget rycker och knycker, det kränger och sliter.
Jag är helt klart bussåkare.
Det är flyt i bussåkning och mycket lugnare.

När vi väl kom till Västerås var jag helt slut.
Hade svårt att ta mig ut ur tåget med min väska, var så orkeslös.

Skitjobbigt!!

Detta blev för mycket för mig med två dagars utbildning, även fast vi begränsade tiden till halvtid.
Resan tog kraft som jag inte hade.

Väntade in min käresta som körde hem mig, innan han började sitt andra pass för dagen.
Tur att han fanns i närheten tillgänglig, annars hade jag fått problem.

Yr i huvudet och genomtrött klev jag in hemma i lägenheten.

Jätteintressanta och roliga dagar i Jönköping.
Givande och motiverande dagar..
Önskar jag kunde få komma åter i orken snart....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards