Alla inlägg under januari 2018

Av Sirpa - 3 januari 2018 07:43

Inne i Gummans terrarium pågår det övning inför kommande solokonsert.

En av hennes nyårsmiddagsgäster... Hmm... Eller kanske jag ska säga, en av maträtterna, håller på att stämma sin fiol.

Hon har troligtvis inte orkat äta upp den sista syrsan.
Eller så smakade den inte just nu.

Har hört ett svagt gnisslande i ett par dygn.
Tonen blir klarare och klarare för varje försök den gör, till att spela.

Det var en tidigare som avslöjade sig med att spela, som Gumman snabbt åt till middag.
Får se om hon tar denna violinist.
Vi kan ju inte ha en konsert i sovrummet.
Nattsömnen är ju viktig, framförallt för sambon som måste upp 2.30 nu, tre mornar i rad.

Gumman får denna dag på sig att fatta sitt beslut om huruvida denna gnisselherre duger som mat.
Om inte så måste jag träda in och avsluta det.

På bilden är det en spindeltass som min äldsta dotter sände över igår.
Så gulligt!

Vet inte vem.som tagit fotot men jag lånar den till detta inlägg.

Spindeltass :)

Av Sirpa - 3 januari 2018 07:32

Igår hörde jag med min sambo och med min yngsta dotter, om jag får ha Ville katt här under min sjukskrivning.

Han är ett fantastiskt sällskap och en vårdare.
Älskar när han lägger sig varm och tung på min bröstkorg och spinner.
Det riktigt gnistrar om honom då.

Försöker jag röra mig så lägger han tassen på mig som för att lugna ner mig.

Den säger: Ligg still och slappna av.
Sedan behåller han tassen utsträckt tills jag slappnar av.

Riktigt lugnande.

Idag hämtar vi honom då min dotter frågade igår om han vill till mormor.
Han hade svarat Mjajoo direkt :)

På fotot sitter han hemma, på tvättmaskinen och gäspar stort.
Tydligen är det hans plats när hans matte duschar.

Han håller kollen

Av Sirpa - 3 januari 2018 07:24

Klara tecken på att mitt immunförsvar är kasst just nu.

Har precis varit förkyld och vaknade nyss med risig hals, nysningar och hosta som inte känns kul alls.

Jösses!

Nu får jag för mina synder...

Bara att hålla mig på ett litet avstånd från sambon så han inte blir smittad.
Han var risig i helgen på sin ledighet.

Nåja
Jag är ju ändå hemma med det andra så det är ju lika bra att plocka av allt skräp samtidigt.
Bara jag är ok till 23:e då tiden hos hjärtmottagningen är.
Veckan innan tas en massa prover inför det besöket.
Inte bra vara förkyld då.

Vår nya chef ringde igår.
Han ville höra hur det var och hur jag ser på framtiden.
Vi hade ett gott samtal.
Han är ju helt ny och vet ingenting om oss.

Vet ju inte om jag ska vara mera på Arlanda eller om det bara blir körning.Det beslutet får jag ta sedan.
Ska bli frisk först bara.

Av Sirpa - 2 januari 2018 18:35

Idag efter läkarbesöket kände jag mig så totalt under isen, att jag började planera att sticka nånstans ut i skogen, till en öde stuga för att bara vara ifred, helt i tystnad.

Husvagnen hade varit toppen till detta men den är ju inte hel i värmesystemet och dessutom sommardäck, inparkerad tillsammans med andra fordon.

Funderade på stuga nånstans att hyra.
Mycket pengar och jag skulle bli helt isolerad då sambon behöver bilen.

Så det fick stanna vid en tanke bara.

Nog skulle det vara skönt att komma hemifrån.
Har gått här nu i en vecka.

Synd vi inte känner nån med en stuga eller husbil att hyra för billig peng.

Förlorar ju så mycket pengar ändå av att vara hemma.

Längtar till våren....

Av Sirpa - 2 januari 2018 18:26

Lägger ut en helt nytagen bild på vår vackra spindeldam.

Hon är oerhört aktiv just nu så vi misstänker att hon kommer att ömsa skinn snart.

Av Sirpa - 2 januari 2018 15:07

Fick en läkartid och det direkt.

Åkte iväg efter dusch till Vårdcentralen.

Träffade en trevlig läkare, min egen är tyvärr sjuk.
Han lyssnade, skrev ner det jag berättade och kunde inte göra någonting annat än att sjukskriva mig vidare, i väntan på den 23/1 och besöket på Hjärtmottagningen.

Det är nästa steg....

För mig bara att vänta, försöka gilla läget och förhoppningsvis bli bättre.
Enligt honom så var det förkylningen som fick mig på fall.
Kroppen kämpar sedan tidigare och fixade inte förkylningen bättre än såhär.

Ville inte att han sjukskrev mig hela tiden till den 23:e.
Började med en vecka först så får vi se om jag kan återhämta mig något.
Annars skriver han mera.

Jag är livsfarlig som förare i mitt tillstånd.
Absolut ej arbetsför.

Jag deppade ihop fullständigt när jag kom hem....

Gå härhemma som en blek skugga.

Trodde att han kunde hjälpa mig på nåt vis.

Av Sirpa - 2 januari 2018 05:23

Jag somnade igår kväll vid 21.30 tiden.
Var helt slut och yr, fast jag knappt gjort något under dagen.

Vaknade kort till när sambon kom och lade sig, vet inte alls vilken tid.
Somnade om och vaknade för en stund sedan, kallsvettig och alldeles darrig.
Kändes som jag sprungit ett långt träningspass, fast jag bara sovit.

Pulsen dunkade på hög och jobbig.

Tog med täcke och kudde ut i soffan.
Ville inte störa kärestan som sov djupt.
Kände mig som en urvriden trasa och huvudet värkte. Alldeles blöt av kallsvett.

Vad jag är trött på att vakna såhär.
Verkar som min kropp jobbar på högvarv när jag sover.

Om en timme knappt öppnar Vårdcentralen sin telefon och det går att boka en telefontid.
Jag måste få hjälp.

Detta tillstånd påverkar mig mentalt enormt mycket.
Då jag är så begränsad i orken så tappar jag sugen helt för att göra nåt.

Skulle kunna läsa, men jag somnar efter ett tag.
Samma med tv titta.
Igår somnade jag till kort 3-4 gånger då jag låg i vila i soffan.
Vaknar med skuldkänslor och jagad av nåt jag själv inte vet vad det är.

En aktiv, glad och positiv skit som jag ska inte ha det såhär.
Nåt är galet fel

Jag är ju en teäningsglad löpartjej som älskar att ha full fart i mitt liv.

Något har dragit i handbromsen.

Antingen så är det hjärtklaffen som bråkar eller så bär jag på lunginflammation.
Svårt att veta när jag inte får komma till läkare.
Inte ens blodtrycket har kollats.
Även fast jag äter blodtrycksmedicin.

Vilket jag heller aldrig i mitt liv haft problem med.
Inte ens då jag var gravid med mina tre barn hade jag nåt fel med blodtrycket.
Min vilopuls brukar ligga ikring 50-55.
Nu dundrar den på i 85-95, ibland över 100 fast jag inget gör.

Gahh!!

Av Sirpa - 1 januari 2018 21:17

Så fort Jul och Nyår är över så börjar jag längta efter campingsäsongen.

Iår är det ju lite speciellt, då vi skall ha Alfred Sävsjö, stående på en härlig plats, nära tjärnet på Malingsbo Camping.

I April måste jag först låta reparera cirkulationspumpen för värmen i vagnen, innan vi drar ut den till sin säsongsplats.

Det jag framförallt ser fram emot, är lugnet och friden där vid vattnet.
Komma bort från all stress och alla krav som ständigt hänger över en.

Jag är stolt och glad över min gamla husvagn.
Även fast jag vet att de finns dem som ser ner på den, bara för att den har år bakom sig.
Allting fungerar ju i vagnen och det är ju ändå viktigast.
Inte storleken eller lyxutrusning som en del anser vara viktigast.
Jag är lycklig med min Alfred.
Sävsjö 612 XL.

Där i Malingsbo vill jag så gärna få till ett lättskött boende, så det blir vila, rekreation och motion som gäller, väl på plats.

Jag klurar redan på hur jag skall möblera och sätta upp vindskydd, avskärmingar.
Vovve kommer förhoppningsvis att vara där nån gång också.

Kul att ha det som ett mål under våren.
Bygga upp vårt sommarhem där...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards