Direktlänk till inlägg 5 februari 2018

En hektisk dag blev det

Av Sirpa - 5 februari 2018 19:33

Vaknade imorse av kärestans väckning.
Var ännu jättetrött så jag valde att slumra en stund till.

Gick upp och tog en god kopp kaffe, avnjöt i sängen medans jag vaknade till ordentligt.
Kramade sambon hejdå och loggade in mig på jobbdatorn.
Där låg mängder med jobb och väntade.
Så mycket att jag kände hur stressen försökte få tag i mig igen.
Pulsen gick upp och det började susa i huvudet.

Kontaktade min handledare och hon lugnade ner mig och vi bestämde hur jobbet fördelas.
Jag är ännu alldeles för orutinerad för många av ärendena som kommer in.

Tog hand om några som jag kunde hantera på ett tillfredställande sätt.
Mitt i allt ringer min yngsta dotter och behöver hjälp snarast.
Lilly basset var dålig igen och måste till djursjukhuset och Ludde behövde någon att vara hos under tiden.

Jobbade vidare med flera ärenden.
Tog mig lite jordgubbsnutrilette, pulver blandat i vatten i shaker som jag tog som frukost.
Kände hur det var konstigt vid den trasiga tanden, tryckte och gjorde ont.
Tog fram tandtråd för att få bukt med känslan och det bröts loss en bit till direkt.
Det var den som låg och tryckte mot tandköttet.
Två stora bitar loss från samma tand.

Jag blev något bestört och förtvivlad över känslan att tanden rasade samman mer och mer.
Tur jag skulle in om nån timme med tanden.

Ludde kom straxt och jag byggde ett hägn åt honom så jag fick jobba ifred den stund som var kvar till mina 4 timmar.
Huvudet sprängde av ansträngning över alla problem jag fick lov att lösa.

Gick ut med Ludde för att få frisk luft, rensa hjärnan och få honom rastad. Gick en kort sväng runt husen.

Kände mig mer och mer pressad då jag skulle vara hos tandläkaren 13.20 och sambon måste då vara med Ludde.
Han jobbade delad dag och var på gymet innan han kom hem på den långa rasten.
Ringde och fick tag i honom när han var klar på gymet. Förklarade läget och han fick lov att köra mig till tandläkaren innan han kom hem till Ludde, dusch och mat.

Ett riktigt pusslande.
Kunde komma ner i varv en stund innan jag kom in till en trevlig tandläkare som tog hand om min sargade tand.
Tanden var illa däran och skulle behövt en porslinskrona för att bli bra.
Men varifrån skulle jag få dessa pengar...

Så det fick bli en lagning som riskerar att gå sönder inom en snar framtid.
Tanden var så mycket lagad.
Dessutom så nära nerven att det finns stor risk att den måste rotfyllas.

Skit också!
Hela tiden är det någonting som jäklas och slukar pengar.
Detta kalas gick på 2000:-
Samtidigt har jag en tand intill den lagade som tappat sin lagning, under en längre tid har den släppt och nu var det bråttom att få den lagad.
Tandläkaren mena på att jag annars får en hemsk värk snart.
Han såg det på röntgenbilden han tog.

Bokade en ny tid på Torsdag redan för att få det gjort och slippa problem framöver.

Kände mig både lättad och uppgiven då jag gick hem i vinterkylan.
Läppen och en bit av överkäken bedövad, trött och eländig traskade jag hem.

Ludde jätteglad och min käresta berättade att han hade tjusigt suttit i soffan när han kom hem efter att ha kört mig.
Ludde hann vara ensam max 10 minuter och hittade genast på hyss.

Snart kom min dotter och lillan, med Lilly som hade bandage om tassen efter provtagningar.
De har hittat nåt med njurarna och misstänker tumörer.
Nu är inte ödet nådigt nånstans tycker jag!!!
Nästa vecka görs en ingående utredning och då är provsvar klara också.

Jag var darrig efter allt kringflängande och kände hur min hjärna hotade med att stänga igen.
Värmde på soppa åt mig och åt i lugn och ro.
Inte lätt med en ännu bedövad läpp.
De andra försåg sig med annan mat som de fick plocka själva, jag orkade inte.

Kärestan åkte iväg för att köra sin andra halva av dagen.
Jag var helt färdig.
Hängde med ut när dotter, lillan och jyckar skulle åka hem.
Tog en kort promenad i den kalla luften.
Skönt för hjärnan

Kom hem och ringde kärestan..

Detta blev en alldeles för jobbig dag för mig.
Orken helt borta igen när kvällen kom.

Men jag har hållit mig till det jag bestämt mig för.
Ingen socker eller kolhydrater.
Är heller inte sugen, bara dödstrött!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards