Alla inlägg den 14 februari 2018

Av Sirpa - 14 februari 2018 23:22

Dem fick jag av min käresta idag, med blombud.
Fantastiska färger!

Med blåbärsris iblandat.
Jag är glad att vi hade en riktig Tulpanvas.

Kommer lägga ut nya bilder imorgon då de slagit ut mera.

Vi har pratat om att framöver åka till Holland, tulpanernas land.
Himmelrike för mig som älskar Tulpaner.
För mig är de vår, sol, värme och glädje i en härlig blandning

Min älskade vet vad jag tycker om.

Kärlek till varann visar vi varje dag så denna dag var bara en bonus på det.
En färgsprakande underbar bukett

Av Sirpa - 14 februari 2018 23:04

Stora delar av eftermiddagen vilade jag så det blev till att ge mig ut på kvällen, för att få frisk luft.
Bestämde mig för att gå ner till Resecentrum för att möta upp sambon.
Han skulle komma från Arlanda med sin sista tur för dagen.

Gick cityringen och genom delar av centrum.
Stannade till vid Slottsbron och fick till så mysiga foton över de lampor som skiftar färg där vid det forsande vattnet.

Så grymt vackert där i mörkret med skiftningarna.

Västerås är en vacker stad om man bara stannar till och tar sig tid att titta.

Av Sirpa - 14 februari 2018 18:01

Under Tisdagen kände jag mig som en fånge härhemma, så jag bestämde att efter mitt eget jobb så skulle jag åka med min sambo i hans jobb.

Så blev det.
Vid 12 tiden åkte vi iväg.
Tog ut en buss från depån och lastade vid RC innan vi åkte vidare mot Arlanda.
Skönt att komma ut bland människor.
Fick på kunder som saknat mig vid ratten.

På Arlanda träffade jag på terminalvärdar för andra bolag som frågade vart jag tog vägen. Vi brukade byta några ord när vi jobbade.
Så härligt när det är människor överallt dit jag kommer som saknat mig.
Det värmer hjärtat.

Somnade sedan på min plats en stund på hemvägen. Kärestan kör så mjukt och behagligt.

Gruppchefen ringde och vi pratade en stund.

Kärestan släppte av mig hemma sedan efter hans rast.
Jag var trött och energilös.
Åt lite mera för att väcka liv i lite mera energier. Mera kolhydrater.
Ville testa också hur kroppen skulle reagera efter en dryg vecka med minimalt av kolhydrater.

Kände hur det nöp i magen när jag gick och lade mig.
Orkade inte vänta på sambons hemkomst.
Sov tungt när han kom hem vid 21.30 tiden.

Skönt att vara med på jobbet ett tag.
Kände inte av yrseln alls i bussen.
Kunde gå till toaletten bak i bussen utan att ramla omkring som tidigare.


Av Sirpa - 14 februari 2018 17:26

Under den tid jag varit sjuk så har jag haft väldigt svårt att orka göra allt jag behöver och vill göra härhemma.

Denna vecka går bra, då mina krafter återvänder, lite i taget, dag för dag och det gör mig så grymt nöjd och lycklig.

Jag jobbar mina 4 timmar med kundärenden.
Känner att jag orkar dessa timmar utan att vara helt färdig i huvudet.
Tar mig vila med en stunds sova efter jobbet och maten.
Men sedan orkar jag vidare med dagen.
Känns grymt skönt.

Idag har jag duschat innan jobbet.
Orken kvar efter det.
Efter vilan efter lunch tog jag kontaktade Vårdcentralen för att checka av så läkaren uppmärksammat att Fkassan behövde kompletterande uppgifter för att min sjukskrivning skall godkännas och jag får pengar.

Det ska man inte behöva göra enligt sköterskan jag talade med, men jag förklarade läget att jag ville vara säker.
Vill inte och kan inte stå utan inkomst.
Sköterskan var jättetrevlig och tillmötesgående.
Hon skulle kolla av med min läkare.

Det är ju en dialog mellan läkare och Fkassa men det är ju jag som drabbas.

Fick mejl från min chef idag som är så rar.
Jag skall ju gå upp i full tid på jobbet från Måndag.
Känner mig så pass bra med några dagar till att återhämta det sista.
Jag kan inte gå åter till full tid busskörning.
Klarar inte stressen och är livrädd att insjukna igen.

Möte hålls imorgon och då tas mitt också upp. Vi får se hur det går att lösa.
Jag vill inte gå hemma mera nu när yrseln nästan är borta och ork, kraft återvänder mer och mer.

Säkert kan jag återgå i full busskörning om några månader men inte som det är nu.

Efter samtalet med vårdcentralen tog jag bort ljusslinga och grangirlanger från vår fina balkong.
Det kändes befriande då jag skulle plockat ner dem för flera veckor sedan.

Nu tar jag det lugnt med en kopp kaffe i soffan och bara njuter av att livet återvänder så sakterliga.
Jag är trött men inte helt slut.

Av Sirpa - 14 februari 2018 14:32

En trevlig röst när jag svarade i mobilen, lät mig veta att denne hade blommor åt mig.
Jag gick ner till porten och mötte upp.
Fick mig ett tungt paket i händerna och ett trevligt Ha nu en jättebra dag leende.

Gick upp med paketet och Ville katt mötte upp nyfiket i dörren.
Vi öppnade tillsammans och han undersökte noga det fina paketet.

Räknade till 30 vackra Tulpaner i underbara färger.
Jag vet att de är från min underbara sambo som vet att jag älskar Tulpaner.
Mina favoritblommor.

Har nu skurit dem och ställt i vatten en timme innan jag kommer att arrangera denna fantastiska bukett i en stor vas.

Mera bilder senare idag.

Tack min kära!


Av Sirpa - 14 februari 2018 02:53

Under Tisdagen fick min älskade ett samtal som väckte hopp och ljus i vårt liv.
Vad det sedan utvecklar sig till får framtiden utvisa.
Mycket löften har ju givits och inget har hållits hittills.
Men....
Det sista som överger människan är ju hoppet.

Tanken i samtalet var helt underbart, som skulle ge min älskade andrum och ordning på sin sömn, dygnsrytm och träning.
Det skulle bli livskvalite för honom och underlätta vårt liv enormt.

Jag stannar där i berättelsen så blir inte för mycket sagt innan vi får veta om detta är mer än bara ord och löften.

Är det sant så kommer vi att ha en festkväll den dagen det finns på papper.
Med en god middag tillsammans och bubbel.

Håller tummar och tår!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards