Direktlänk till inlägg 15 februari 2018

Måndag heltid

Av Sirpa - 15 februari 2018 23:36

På Måndag är det då dags för mig att börja arbeta heltid igen och det känns väldigt bra.

Jag har idag Torsdag, jobbat på under förmiddagen med det som behövde ordans med i mejlen jag hade under pågående och några stycken nya.
Telefonmöte med min härliga handledare/chef i Jönköping som är en klippa i allt det nya för mig.

Har nu också kommit in en bit till i den del som kommer att göra min uppgift än mera effektivare.
Spännande är det och stundtals riktigt svårt, men jag lär mig vartefter.
Tycker om att ha kundkontakt på detta vis också.
Likväl som att sitta och köra buss.

Min gruppchef ringde mig idag och vi resonerade om hur vi lägger upp de kommande veckorna.
Jag kommer att ha nån form av kombitjänst där jag uträttar två olika arbetsuppgifter.
Hur upplägget blir det får vi helt enkelt resonera oss fram till.

Busskörning på heltid fungerar inte för mig fysiskt än på ett tag.
Men jag vill jobba heltid. Det skall jag klara fast jag vet att det kommer bli riktigt jobbigt den första tiden.
Jag kommer att vara väldigt trött efter arbetet.
Men det skall gå. Min sambo och jag kommer att hjälpas åt med allt hemma så jag har en chans till återgången i full tjänst.

Idag har jag haft det kämpigt med min kostomläggning.
Har varit väldigt hungrig och det tyder på att kroppen håller på och ställer om sig.
Den har kommit på att någon mängd kolhydrater inte kommer ner i magen mera och socker är i stort sett obefintligt.

Åt då lite mera idag.
Jag vet att imorgon har magen lugnat ner sig och kroppen kommer att börja äta av det lagrade fettet istället.
Ska ta mig en skön långpromenad imorgon.
Det får bli efter de timmar jag jobbat först.
Mot eftermiddagen.

Helgen är ledig men sedan på Måndag börjar det nya, annorlunda och för mig lite udda sättet att jobba.
Spännande!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards