Alla inlägg den 17 februari 2018

Av Sirpa - 17 februari 2018 20:41

Idag efter några härliga timmar på jobbet tillsammans med goa kunder och min sambo som handledare, så kom vi hem för att äta en välförtjänt lunch så hände nåt som fick ett ok att falla från mina axlar.

Efter veckor av dålig hälsa, total orkeslöshet, otaliga läkarbesök, sjukskrivning och oro för ekonomin då tiden gick och jag inte blev bättre.
Försäkringskassan var ett faktum och jag var säker på att det blir månaders väntan på sjukpenning från dem.

Var i kontakt med min handläggare i fredags. En jättetrevlig kvinna.
Vi pratade en stund och hon sade att när läkaren komletterat det hon ville så skulle mitt ses över. Jag friskskrev mig samtidigt från idag.

Återigen såg jag framför mig månader av väntan...oro över hur vi skulle klara räkningarna. Oket tyngre än någonsin över axlarna.
Kanske skulle jag rent av inte få några pengar då mängder av människor fått avslag på sina läkarintyg.

Idag efter maten låg jag jättetrött i soffan och kollar in min mejl.
Där ligger ett meddelande från Fkassan att den 20/2 betalas ersättning in på mitt konto, för hela den tid jag var sjuk.
Allt klart därefter.

Jag trodde inte det var sant!
Lättnadens tårar trängde fram i ögonen på mig.
Räkningarna kunde betalas i vanlig ordning.

Jädrar vad glad jag var och är.
Det har fungerat hur bra som helst.
Pengarna kommer in precis som en lön, fast mycket mindre förstås.
Lagom till månadens räkningar.

Skulle kanske köpt en lott idag :)

Av Sirpa - 17 februari 2018 15:46

Imorse gick jag och sambon upp 4.15 för att åka till jobbet.
Jag var som en urvriden trasa av trötthet just då, men kvicknade till efter en kopp kaffe.
Gjorde oss iordning och for iväg till depån.

Jag skulle köra och göra alla moment som behövs för att dra igång arbetsdagen.
Startade bussen och fixade allt klart.
Läste av förarkortet innan vi började då det inte gjorts på länge.

Valde att köra iväg lite tidigare för att känna på körningen innan jag tog ombord kunder.
Bussen hann då också bli varm och inbjudande.

Körde in på Resecentrum och mina väntande resenärer.
Tog ombord och hade riktigt kul med alla glada resenärer.
Körde iväg, gav information i microfonen och rullade sedan mot Enköping.
Där fick jag på stammisar som blev glad att se mig vid ratten.

Körde så vidare i den vackra, lite dimmiga morgonen.
Valde stora vägen, via Stäket Rotebro.
Kom till Arlanda i perfekt tid enligt tidtabell.
Släppte av efter lite prat i micken igen.
Sambon städade igenom bussen medans jag gick på toa.
Skyltade om och åkte direkt till Terminal 5 för att lasta nya kunder.

Kändes tryggt att ha kärestan min med som handledare.
Ser koncentrerad ut på fotot.
Det är ju länge sedan jag körde men blev väldigt fort varm i uniformen igen

När alla var ombord och luckor stängda rullade vi hemåt Västerås.

Åkte nu lilla vägen för att prova på den.
Lite trafik och bra flyt, fint väglag och härligt väder.
Kännes kanonbra.
Anlände till Västerås i god tid tack vare flytet.
Det vinkades från alla håll på Resecentrum från kollegor på andra bolag.
Kändes härligt :)

Lastade ur och åkte till depån.
Kändes mig ganska trött vid det laget.
Vi åkte hem på långrast

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards