Alla inlägg den 22 februari 2018

Av Sirpa - 22 februari 2018 21:23

Ville katt har nu bott hos oss sedan årsskiftet och vi är nu så vana att ha honom här att det kommer bli konstigt, den dag han flyttar hem igen, till sin familj.

Det blir nog ganska snart då han stundtals är lite otålig här hos oss.
Jag jobbar ju hela dagarna och ägnar inte så mycket tid åt honom som jag gjorde då jag var sjukskriven.
Då låg jag ju och vilade en massa.

Nu sitter jag vid datorn och sambon är på sitt jobb.
Ville är överlycklig när Morfar Husse kommer hem från sitt jobb.
Genast skall han upp till honom och det kråmas och kelas i mängd.

Nu ikväll lade sig Ville platt på min mage och bara försvann i drömarnas värld.
Fick en riktig närbild på honom

Älskar denna mysiga, busiga och härliga kattkille djupt.
Han är en vårdare som känner att hans uppdrag hos oss är klart.
Hans mormor är på benen igen så snart åker han hem.
Till matte, lillmatte, kattkompis och två hundar.

Av Sirpa - 22 februari 2018 20:02

Har nu jobbat heltid denna vecka.
Tar på krafterna ordentligt.
Är klar för dagen i orken redan vid 16-17 tiden.
Sedan blir inte många knop gjorda.

Försöker se positivt framåt och hoppet ligger i att jag hittar en fungerande struktur i arbetet.

Tre dagar Kundsupport och två dagar körning är det tänkt.

Jag kör på så får vi se vad framtiden består av.
Längtar så efter att bli helt pigg igen så jag orkar hela dagar och ändå har ork kvar till privatliv på kvällen.

Av Sirpa - 22 februari 2018 18:42

Vaknade tyvärr tidigt, vilket inte var så bra då det skulle bli sen natt innan hemkomst.

Fick skjuts av sambon till min yngsta dotter.
Sedan åkte han hem för att träna.
Jag och dottern, hämtade lilltjejen. Rastade hundarna och gick sedan på utvecklingssamtal.
Mycket bra lärarinna som lillan har.

Efter detta satte vi oss i bilen och påbörjade resan till Värnamo.
Där skulle vi hämta en bil som min dotter köpt.
Hon körde hela vägen dit. Vi rastade vid två tillfällen så hundarna fick sträcka på sig, vi gick på toa.
Jag somnade till en halvtimme i bilen mot eftermiddagen.

Var framme 18.30 i Bor, utanför Värnamo. Gjorde upp bilaffären i ymnigt snöfall.
Jag satte mig vid ratten i dotterns första bil med barnbarn och hundar.
Dottern körde sin nyinköpta Volvo v70.
Vi lämnade säljaren 19.30 och körde hemåt.

Tankade i Jönköping och körde vidare.

Rastade vid macken vid Brahehus.
Rastade hundarna och gav dem kvällsmat.
Klockan var då efter 21 och jag meddelade sambon att jag sover kvar hos dottern då det skulle bli så sen natt när vi anlände hem.

Körde sedan vidare utan stopp då hundarna och barnbarnet sov tryggt i bilen.
Jag var trött men det gick bra att köra.

Anlände hem till dottern 00.45 jättetrötta och lite hungriga.
Nattade lilltjejen direkt och bar upp våra saker.
Dottern rastade hundarna, tog en nattmacka och somnade sedan vid 01.30 tiden.

Tuff resa men värd det då hon fick en bil hon ville ha till bra pengar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards