Direktlänk till inlägg 23 februari 2018

Lång natts sömn

Av Sirpa - 23 februari 2018 07:43

Somnade i soffan igår kväll, då jag var vaken ännu efter att sambon somnat.
Lade mig i sängen inatt när han gick upp för att åka till jobbet. Vid 2.30

Gårdagen var så stökig för min hjärna med allt som behöver komma på plats, innan jag kan få struktur på dagarna med Kundsupport och körning, blandat under veckan.
Jag värnar om mina lediga helger som jag har i körschemat, som nu är på väg att tas ifrån mig.
Jag jobbade tidigare var tredje helg och nu vill de som bestämmer att jag skall köra varannan helg.
Det vill jag inte
Mina helger är jag rädd om och framförallt att jag skall ha två dagar i rad ledigt.
Veckovila är så viktigt!

Så detta dividerades det om. Jag förstår inte varför det skall förstöras nu.

Att jobba hemifrån som jag gör, är ingen dans på rosor som många verkar tro.
Jag fixar det nu ett tag, men sedan när orken är åter helt, vet jag inte om det funkar för mig.
Gillar jobbet, men inte ensamheten hemma.
Behöver ha människor omkring mig.

Fick också kämpa för att få bort halva körningen för idag. Skulle varit 10 timmar på jobbet i fredagstrafik och på eftermiddag in på kvällen. Det orkar jag inte än!
Jag klarar att köra förmiddagar bäst då jag har ork.

Det är ju inte frågan om att jag vill smita från jobbet, utan helt enkelt få chansen att i arbetet kunna få jobba den tid på dygnet då jag presterar bäst.
Varför då försöka tvinga mig till det som inte fungerar för min kropp och hjärna, just nu. Detta tillstånd är inte för evigt.
Jag vill bara få chansen att bli frisk helt igen.

Sådant hade jag att beta av igår och det tog slut på min ork.
Samtidigt på detta hade jag kundsupportärenden att lösa på bästa sätt.
När eftermiddagen kom var jag som en urvriden trasa i orken.
Det är tur att jag har min handledare P att ventilera med.

Vi pratade också semestrar och hur vi lägger upp den biten.
För mig gäller ju husvagnen och sambon vet jag inte.
Han kommer snart att byta jobb då han känner att det räcker med allt som sker.
Går inte in på detaljer.
Han förhandlar med ett annat bolag och går nog över dit innan sommaren.
Så semestern är lite svävande för vår del.

Idag skall jag iallafall köra några timmar och sedan ha kundsupport resterande tid.
Min gruppchef lyckades ordna detta.
Det är jag glad och lättad över.
Jag ska ju köra på söndag också, en halv tjänst.
Så helgledigheten blir kort denna vecka.

Vi får se hur jag mäktar med allt detta.
Önskar att det kunde få landa i nån struktur och ordning. Det behöver jag för att orka.
Sov 9 timmar inatt och är ännu trött, så detta suger krafter från mig som jag inte har.

Måste bli ordning!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards