Alla inlägg den 24 februari 2018

Av Sirpa - 24 februari 2018 21:55

När vi hade fikat hemma idag, efter våran shoppingrunda, så lastade jag in Ville katt i transportburen.
Kassen med hans mat och grejer var redan i bilen.
Tog med toalådan också.
Ville har en sån där heltäckande med handtag, så den var lätt att ta med.

Han sade hejdå till Morfar Husse och sedan gick vi ner till bilen, Ville och jag.
Åkte mot hans hemort och Ville fick sitta bältad på mittenarmstödet som är brett och fint.
Dårifrån såg han framåt bra.

Önskar att det fanns riktigt trafiksäkra burar för katt.
Titti hade ju en stor bur bak i bilen som var helt trafiksäker. Det kändes tryggt.
Det var en hundbur hon hade.

Vi var framme en halvtimme senare.
Ville hade då sovit en stund och sedan klagade han lite när vi närmade oss slutdestinationen.
Familjen hans mötte upp ute.
Vi bar upp allting hem till dem och Ville rusade genast ut och började undersöka sitt hem.

Vi pratade en stund, min dotter och jag.
Sedan åkte jag iväg, mot väg 252 som knappt används längre, sedan den nya vägen byggdes.
Den var i uruselt skick.
Spårig, osaltad och riktigt läskig.
Säkert gjort så med vilje för att styra om all trafik till den nya vägen.

Mötte bara två bilar på hela vägen mellan Surahammar och Hallstahammar.

Körde till Åsby trädgård.
Mycket vackert att se på där.
Tar detta i nästa blogginlägg.
Nu är jag trött och skall sova

Av Sirpa - 24 februari 2018 19:00

Imorse när vi gått upp bestämde vi oss för att åka till Ö o B och Jula.
Vi behöver kartonger att packa ner grejer som ska bort från kontoret.
Det behöver bli ordning där inne, så jag kan ha det som arbetsplats.

Funkar inte att jag sitter vid köksbordet och jobbar. Känns som köket är min arbetsplats då och jag huserar där hela tiden.
Behöver komma undan med jobbet så jag kan gå ifrån på rast och så.

Så vi åkte iväg via kyrkogården där vi tände ljus hos syrran.
Det var så vackert vinterväder så vi gick lite extra innan vi åkte därifrån.

Hittade lite grejer till vårt husvagnsboende.
Handlade lite annat på ÖoB innan vi tog oss lunch på Burger King.
Skönt slippa laga mat.

Åkte sedan hem med varorna och fikade

Av Sirpa - 24 februari 2018 03:06

Hittar lite kul grejer ibland som jag bara måste få dela.
Annars brukar jag skriva allt själv i min blogg men denna kunde jag inte motstå.

Lånar och delar med mig.

Av Sirpa - 24 februari 2018 02:57

Den här vintern tycker jag, har varit så konstig. Det plaskar och snöar, isar och kyler om vartannat.
Vissa delar av landet har fått enorma mängder med snö, så de får skotta fram sina fönster för att se ut ur sina hus.

Här i Västerås har det inte kommit mycket snö. Men det som ligger är hårda isskorpor och läskigt blankis gömt under nyfallen snö.

Bara några mil bort är mycket mera snö och mera vinterlikt.
Ordentliga, plogade trottoarer och underhållna väl, på många ställen.
Inte överallt.
I Surahammar har inte ens gatorna plogats utan bilarna hoppar och studsar i de hjulspår som körts upp när snön kommit ner.
Hemskt att köra där med bil.
Med fara för att det sliter tag i bilen och du tappar kontrollen helt.
Stackars busskollegor som tvingas köra i detta.
Att deras ryggar håller.

Nä nu längtar jag iallafall efter våren och fågelkvittret.
Betalade in den sista delsumman på vår kommande campingplats över sommarsäsongen idag.
Nu är det bara att köra dit vagnen den 27/4 och bygga upp boendet.

Malingsbo camping.
8 veckor kvar. Hoppas de går fort.
Jag har ansökt om några lediga dagar i samband med detta.

Ligger just nu i soffan, mitt i natten och dricker kaffe och tittar på härliga sommarbilder.
Den på smultronen är underbar.
Minns när jag tog den.
Cyklade ut till Björnön till ett löppass på 7 km. Teampade sedan hemåt och såg hur det var rött av smultron på sidan av vägen.
Hade inget att plocka i så det blev en lövskål jag tillverkade.
Trampade sedan hemåt med den i handen så smultronen var hela enda hem.

Njöt av dem sedan till frukost, på yoghurten och muslin i två dagar.

Nästa foto är taget vid Brahehus ruin.
Nyponrosorna blommade och doftade underbart.
Jag tror att denna bild togs på väg ner till Göteborg och löpartävling.
Kan ha varit Göteborgsvarvet.

Tredje fotot är från Bödastranden.
Löpträning i tidig morgon på sommaren.
Underbar njutning som jag saknar grymt.

Hoppas jag får möjligheten att åka ner till min dotters husvagn någonting kommande sommar.
Skulle vilja uppleva dessa sköna vandringar längs havet, stranden och vågornas brus.
Solens glitter i vattnet och de vackra svanarna ute i silverglittret, glidande fram likt ståtliga skepp.

Sista fotot är från Mälarbadet i Torshälla.
Där var jag och äldsta dottern för några år sedan. Innan lillkillen föddes.
Vi hade köpt med jordgubbar från Solby gård som vi njöt utav. Låg på mage och tog fotot.
Badade och solade.
Underbart vacker sommardag.
Vi avslutade den dagen med Slagsta Glass.
Så gott.

Hoppas vintern rinner iväg snabbt.
Jag är jätteless på kylan.
Ser att det just nu är -11 ute och tydligen kommer det att bli kallare under veckan vi har framför oss.

Jag tinar inte upp i själen förrän våren är här.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards