Direktlänk till inlägg 24 februari 2018

Längtar efter våren

Av Sirpa - 24 februari 2018 02:57

Den här vintern tycker jag, har varit så konstig. Det plaskar och snöar, isar och kyler om vartannat.
Vissa delar av landet har fått enorma mängder med snö, så de får skotta fram sina fönster för att se ut ur sina hus.

Här i Västerås har det inte kommit mycket snö. Men det som ligger är hårda isskorpor och läskigt blankis gömt under nyfallen snö.

Bara några mil bort är mycket mera snö och mera vinterlikt.
Ordentliga, plogade trottoarer och underhållna väl, på många ställen.
Inte överallt.
I Surahammar har inte ens gatorna plogats utan bilarna hoppar och studsar i de hjulspår som körts upp när snön kommit ner.
Hemskt att köra där med bil.
Med fara för att det sliter tag i bilen och du tappar kontrollen helt.
Stackars busskollegor som tvingas köra i detta.
Att deras ryggar håller.

Nä nu längtar jag iallafall efter våren och fågelkvittret.
Betalade in den sista delsumman på vår kommande campingplats över sommarsäsongen idag.
Nu är det bara att köra dit vagnen den 27/4 och bygga upp boendet.

Malingsbo camping.
8 veckor kvar. Hoppas de går fort.
Jag har ansökt om några lediga dagar i samband med detta.

Ligger just nu i soffan, mitt i natten och dricker kaffe och tittar på härliga sommarbilder.
Den på smultronen är underbar.
Minns när jag tog den.
Cyklade ut till Björnön till ett löppass på 7 km. Teampade sedan hemåt och såg hur det var rött av smultron på sidan av vägen.
Hade inget att plocka i så det blev en lövskål jag tillverkade.
Trampade sedan hemåt med den i handen så smultronen var hela enda hem.

Njöt av dem sedan till frukost, på yoghurten och muslin i två dagar.

Nästa foto är taget vid Brahehus ruin.
Nyponrosorna blommade och doftade underbart.
Jag tror att denna bild togs på väg ner till Göteborg och löpartävling.
Kan ha varit Göteborgsvarvet.

Tredje fotot är från Bödastranden.
Löpträning i tidig morgon på sommaren.
Underbar njutning som jag saknar grymt.

Hoppas jag får möjligheten att åka ner till min dotters husvagn någonting kommande sommar.
Skulle vilja uppleva dessa sköna vandringar längs havet, stranden och vågornas brus.
Solens glitter i vattnet och de vackra svanarna ute i silverglittret, glidande fram likt ståtliga skepp.

Sista fotot är från Mälarbadet i Torshälla.
Där var jag och äldsta dottern för några år sedan. Innan lillkillen föddes.
Vi hade köpt med jordgubbar från Solby gård som vi njöt utav. Låg på mage och tog fotot.
Badade och solade.
Underbart vacker sommardag.
Vi avslutade den dagen med Slagsta Glass.
Så gott.

Hoppas vintern rinner iväg snabbt.
Jag är jätteless på kylan.
Ser att det just nu är -11 ute och tydligen kommer det att bli kallare under veckan vi har framför oss.

Jag tinar inte upp i själen förrän våren är här.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards