Alla inlägg den 5 mars 2018

Av Sirpa - 5 mars 2018 20:09

Efter en lång och riktigt tuff arbetsdag i Supporten, med mängder av ärenden uppklarade och nya öppnade.

Hade ont i rygg och nacke efter allt stillasittande, på min obekväma arbetsplats.
Stolen är en köksstol med en extra tjock kudde på för att komma upp i höjd.

Kudden blir varm och otymplig under rumpan.
Nåt annat är också fel då jag blir stel i nacken.

Så efter 8 1/2 timmes datajobb stängde jag ner dagen, bytte om och stack ut på det första passet i mitt joggingprogram.

Hade Cityringen som sträcka.
Först promenad i några minuter.
Sedan övergång till powerwalk som jag körde till Oxbacken.
Sedan körde jag igång sträckorna med jogg och powerwalk växelvis.
Räknade steg, 100 jogg och 50 pw och så tog jag mig hem.
Hann med 7 sträckor av jogg.
Det fick räcka då jag hade gått powerwalk mycket längre än 15 minuter som det skulle varit.

Benen kändes glada när jag drog den 5:e joggen. Det blev mera som löpsteg.
De kände igen sig.
Kom hem lite trött och svettig.
Hopp i duschen och sedan på med mysplagg.
Varvade ner för dagen med yoghurt och lite musli.

Känns som en bra start på veckan.

Fick också veta hur jag kommer att jobba ikring Påsk.
Ska ju vara Kundvärd på Arlanda.
Det ser jag fram emot.
Påsken är vår värsta restid på året.

Imorgon har jag körning först i 5 timmar och sedan några timmar kundsupport.
Vill få klart det som nu är ute i frågor och väntan på slutföranden

Av Sirpa - 5 mars 2018 05:32

Efter en morgon tillsammans med kärestan och vovven, dusch och en gemensam promenad till Resecentrum, tog jag tåget till Eskilstuna.
Husse och vovve gick hem igen.
Vi hade följt Vasaloppet på tv under morgonen och pratat mycket träning och gamla minnen.

Jag har ju åkt Tjejvasan en gång.
Minns ännu lyckan när jag kom i mål. Finns faktiskt ett foto på det nånstans i mina gömmor, då på mållinjen, överlyckig, jättetrött och förkyld som sjutton.
Borde rama in det fotot egentligen, för det var en bedrift för mig.


Satt i ett gammalt tåg men fullt fungerande.
Kändes hur bra som helst.
Funderade för mig själv och tittade ut på det snöiga landskapet.
Tänkte på hur många som satt med näsorna i sina mobiler, lurar i öronen hela resan.
Inte många som lever i nuet.

En satt och sov, annars var jag den enda som bara satt och gjorde ingenting.

Dotter och lillpricken hämtade mig i Eskilstuna. Jag satte mig bak hos honom.
Han hade haft vattkoppor i över en vecka och det var fortfarande lite prickar kvar som fint torkat ihop och var på väg att försvinna.
Vi åkte till ett thaimatställe och beställde med god mat hem.

Lillpricken var lite trött och hungrig och som sin mamma, när hon var barn, riktigt trumpen när blodsockret blev för lågt.
Snabbt hem och maten på bordet.




Jättegott var det och vi åt alla fyra.
Familjen var hemma alla tre.
Jättemysigt för mig att få ha dem nära.

Lillpricken som han fick heta just nu, på grund av prickarna :) fick en Nalle Puhbok av mig och sambon.
Lite senare en bok till, (minns inte namnet på den ) Han älskar böcker och när man läser för honom.
Leksaker finns redan i mängd så böcker är gåvor som gör honom glad.

Till fikat blev det underbara Cupcakes som dottern bakat.
Hon är ju suverän på bakning och matlagning min unge.

Helt underbara, med en kärna av kola.
Njutfullt gott.

Sedan var det mätt i magen som gällde i timmar. Var ut och tittade på deras nya höns som installlerat sig trivsamt med de gamla hönsen och den stiliga tuppen.
Riktigt vackra höns.


Plockade några ägg som vi sedan fick med oss hem.

Satt i lillprickens lekrum och pratade och deltog i hans lekar.
Han visade allt som fanns där som han brukar.
Dottern och jag hade som vanligt mycket att prata om.
Jag åt en cupcake till senare när sambon kom dit.
Han hade varit och lämnat hem vovve till sambon.

Vi tackade för oss när klockan började närma sig 18 och åkte hemåt i halkan.
Sambon hade ont i en handled då han halkat ute och tagit emot sig med den handen.
Lite svullet och värkte.

Hem och städade efter vovve.
Bort med mattor, sambon dammsög, jag skurade alla golven och fixade mat.
Vi gjorde kväller i soffan.
Pratade kommande vecka och allt som ligger framför oss.
Han har återigen de förbannade tidiga mornarna som knäcker honom.

En jobbintervju ligger också framför honom. Vi får se vad det leder till.
Han var tvungen att lägga sig långt före mig då han måste upp 3

Jag fick en härlig söndag med mina kära och gott att äta.
Vågen kommer knappast att peka nedåt efter det frosseriet :) men det struntar jag i just nu.
Njutning var viktigast.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards