Direktlänk till inlägg 7 mars 2018

Gårdagen fixad

Av Sirpa - 7 mars 2018 03:56

Tisdagen blev knökafylld, må jag säga.
Det gör ingenting, sålänge jag kan göra allt i mitt eget tempo, utan att stressa.

Gick upp vid 4.30 efter att ha vaknat till en stund när sambon åkte och jobbade, straxt efter 2. Så sömnen blev naggad en del.
Upp och gjorde mig klar för jobbet.
Gick iväg till RC och tog sedan 5:ans buss till Skiljebomotet, gick därifrån till jobbet.
Började 6.27 på depån.

En go kollega hade fixat till så min buss var varm och det kändes härligt.
Tack D för den fina service.
Leverera en kall buss till kunderna är inte kul, nu behövdes det inte.
Loggade in, plockade med tidningar och gick igenom bussen. En dubbeldäckare.
Rullade till RC och påbörjade min körning.

Vidare till Campus och många resenärer.
Informerade om bälten och rullade i halkan, snön och täta trafiken till Eskilstuna.
Släppte av, städa ur bussen och fyllde den nästan helt tillbaka till Västerås.

Tog min kaffe och macka i den korta pausen som blev. Lite resenärer denna vända.
Broöppning i Kvicksund.
Rullade in i bra tid ändå till Eskilstuna.
Ca 10 resenärer tillbaka.
Ringde upp mamma innan jag rullade igång.
Pratade med henne i headset.
OBS! Ingen telefon i handen!
Bara pluttar i öronen.

Jättelugnt på vägen.
Hamnade bakom en specialtransport som höll perfekt fart till Västerås.
Lämnade över bussen till goa kollegan.
Åkte till depån med en annan kollega från Arlandabussen.

Gick sedan hemåt. Stannade och handlade på Stora Coop.
Med två tunga kassar fick det bli buss hem.
Biljettkontrollanter ombord.
Gick hem, trött och hungrig. Bytte om och värmde på soppa och åt med macka till.

Gjorde iordning klart med mat som skulle in i ugnen tills sambon kom hem.
Revbensspjäll som han längtat efter i dagar nu.
Vilade 5 minuter i soffan och sedan var det dags för andra delen av mitt jobb denna dag
Knäppte igång datorn och loggade in.
Satte igång med Kundsupportärenden på löpande band.
Det är mycket nu sen ovädret i landet.

Blev uppringd av K på Cityterminalen.
Hon bokade tågbiljett åt mig till Onsdag.
En öppen dagbiljett.

Jag ska dit och vara med Kundtjänst där på plats och sedan bli filmad som bussförare till något för Swebus.
Vet inte riktigt vad, men det visar sig.
Reklam kanske.
Det blir jag och en manlig kollega.
Kul grej!

Förpassade in maten i ugnen och jobbade vidare. Mycket mejl på norska och det tar en stund att tyda dem.
Likså på engelska och dem måste jag ju svara på engelska.
De norska fungerar fint med svenska svar.
Lite varierande och tar extra tid.

Pausade kort för en kopp kaffe och jobbade sedan vidare tills jag började bli alldeles för trött. Många ärenden blev det, även denna dag som är kördag för mig egentligen.
Då var det jobbat 4,5 timme supportjobb också och körningen innan på 4,5 timmar.
Gott och väl en full arbetsdag.
Skickade över tågbiljetten till min privata mejl så jag har den i mobilen.
Stängde ner

Hopp i duschen och sedan check av uniformen till nästa dag.
Grejade till en rejäl kastrull med köttfärssås.
Kärestan hade stekt på färsen medan jag jobbade så det var bara att jag gjorde resten
Blev en sås med god smak, lite sting.
Fixade disken och gjorde sedan kväller.

Klockan var vid 19 tiden då.
Jag var trött men på ett bra sätt.
Motion hade jag fått en hel del.
Över 8.000 steg.

Gick och lade oss vid 21.30
Vaknade vid 2 och lämnade sängen.
Bloggar nu i soffan och klockan är snart 4. Måste sova lite till då jag ska upp 6.30
Tåget går 8.14 så jag måste göra mig iordning och gå till RC tills dess.
Hel arbetsdag i Stockholm väntar och sedan kurs i Ansgarskyrkan på kvällen.

Blir en fullspikad dag av Onadagen oxå.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards