Direktlänk till inlägg 14 mars 2018

Sover oroligt

Av Sirpa - 14 mars 2018 07:25

När jag vaknar på natten så tror jag att klockan straxt är så mycket att det är dags att gå upp.

Hjärnan spinner igång och när jag sedan tittar på klockan, visar det sig att det gått 3-4 timmar från det jag somnade.
Jag är inte utvilad på långa vägar men ändå är hjärnverksamheten igång.

Det blir lite stressande då jag känner att sömn inte är att tänka på förrän jag uträttat någonting.
Många tankar poppar upp på sådant jag behöver få gjort.

Nu inatt steg jag upp, smög ut i sofffan
Fixade mig en go kopp kaffe, tände ljus och satte mig sedan och mejlade till en av mina chefer.
Hade ideer att bolla med henne om Påskens arbete på Arlanda, lite utrustning jag behöver där i arbetet.

Uppdaterade nuvarande jobbläget med kombon av körning och support.
Lite tankar om framtiden i det.
Vidareutveckling av min kompetens helt enkelt
Hur jag kan bli bättre på att möta upp kunden i problemställningar, genom att ha en viss lokalkännedom.
Helt enkelt åka med våra bussar och checka in olika städers punkter där vi har resanden.

Sådant skulle jag har stor nytta utav.
En större förståelse för både kunders och förararnas lägen i olika sammanhang.
Prata med kollegor och få en bild av resandet.

Mycket finns att bygga på om jag nu skall fortsätta med det viktiga arbetet jag känner att jag har.

Kundvård.

Det och lite annat skrev jag ur mig till min goa chef.
Hon är ett bra bollplank och är tacksam över egna ideer och orädslan att prova nytt och vidareutveckla.

Blev sedan trött igen när jag fått ur mig dessa funderingar.
Kröp ner bredvid sambon som precis skulle gå upp för att jobba.
Klockan var då 3.15

Jag somnade om och vaknade när mitt lilla barnbarn ringde vid 7 tiden.
Hade då sovit riktigt tungt och känner mig lite seg och mossig nu.
Straxt åker datorn igång och dagens arbete startar.
En lång dags arbete fyllt av frågor och svar, lösningar och kunder som jag vill se glada och nöjda.

Full fart framåt med dagen

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards